"לא נתנו לעצורים להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה"

עורכי הדין של העצורים בפרשת הרצח בדומא, טוענים כי לא אפשרו להם להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה, "זה רק לשבור את הרוח". במקביל הנהגת יישוב כוכב השחר יצאה במכתב חריף בנושא (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן - פלאש90)

חלק מהעצורים בפרשת הרצח בדומא, טענו בפני בית המשפט כי נמנע מהם להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה במעצר, פרקליטיהם קבלו על כך ודרשו מהשופטים להורות לחוקרים לאפשר להם לשמור מצוות גם מאחורי סורג ובריח.

פרקליטו של אחד החשודים עו"ד בנצי קבלר אמר ל"כיכר השבת": "לא נתנו לבחור שאני מייצג להניח תפילין. הוא העלה את זה בפני החוקרים ולא נענה".

הפרקליט מספר כי למרות "הוראת בית המשפט המחוזי להעביר לו תפילין, שירות בתי הסוהר העביר לו את זה רק אחרי חמישה ימים".

לדבריו, "מדובר במעשה חמור מאוד. יש לאסיר זכויות שחייבים לשמור עליהם. הזכות שלו לפולחן דת צריכה להיות מוחלטת. הם רצים להתפלל במניין ואני מבין למה לא מביאים להם תשעה אנשים נוספים אבל לא להביא תפילין? זה רק לשבור את רוחו".

במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו הבוקר רב מאיזור השפלה ורעייתו, המשמשת אף היא כאשת חינוך, בשנות הארבעים לחייהם, הם עוכבו בשעה שש בבוקר על ידי בלשי משטרה שהגיעו לביתם. כך גם אביו של אחד העצורים.

לפי שעה הסיבה למעצרם של בני הזוג אינה ברורה אך עורכי דין מארגון 'חוננו' בודקים את נסיבות העיכוב.

כזכור, אמו אחותו ודודתו של העצור נחקרו אף הם, חלקן מספר פעמים, ככל הנראה בכדי לגרום ללחץ על העצור להודות במה שלא ביצע.

בצעד חריג יצאה הבוקר הנהגת הישוב כוכב השחר ורב הישוב אהד קרקובר במכתב חריג לציבור ולראשי ההתיישבות ובו מביעים מחאה ותדהמה נוכח פעולות השב"כ בפרשת דומא. המכתב מפרט במגבלות צו איסור הפרסום, דברים אשר לדברי הנהגת הישוב יזעזעו את ההתיישבות בפרט ואזרחי ישראל בכלל, ברגע שיותרו לפרסום.

"בשבוע האחרון גילינו בצער ובתחושת תסכול עמוקה, כי במדינת ישראל הדמוקרטית ניתן לבצע מעשים חמורים כלפי אזרחים נורמטיביים בחסות רשויות החוק. צו איסור הפרסום המוטל על הפרשה מונע מאתנו לפרט את הדברים, אבל לא נוכל להחשות נוכח העוול המתרחש לעינינו", נכתב.

"התברר לנו, שבמדינתנו עשוי אזרח שומר חוק, מצטיין נשיא, משרת במילואים ותורם לחברה - דמות חינוכית מוערכת העוסקת בפעילות עם נוער ומחנכת לאהבת המדינה - למצוא עצמו מושלך למרתפי השב"כ, ללא תנאים מינימאליים, ללא עוול בכפו וללא חשד כלפיו", כתבו בהנהגת הישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר