כרבע מהרבנים והמוהלים שנבדקו לא שילמו מסים

עשרות רבנים ומוהלים לא שילמו מסים ולא פתחו תיק ברשות המסים, כך עולה מבדיקת רשות המסים. שני רבנים טענו כי את המעטפות שהם מקבלים הם מעבירים ישר לתרומה (חדשות חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עשרות רבנים ומוהלים לא שילמו מסים מאז החלו לשמש בתפקידם ולא פתחו תיק ברשות המסים, כך עולה מבדיקה שערכה רשות במסים בשבועות האחרונים.

חוקרי הרשות יצאו במבצע מיוחד במהלכו נבדקו מאות מוהלים ורבנים המספקים שירותי דת שונים כגון עריכת חופות ובריתות. לפי הממצאים עולה כי כ-25% מהרבנים שנבדקו מעולם לא פתחו תיק ברשות המסים ומעולם לא דיווחו על הכנסותיהם.

רב אחד שהיה קיים מידע מוקדם לגביו, טען לחוקרים: "אני לא דורש כסף עבור עריכת חתונות, אני אפילו מסרב. רק פעם אחת נתנו לי 500 שקלים".

רב אחר טען שלא ידע שהוא צריך להוציא קבלות עבור תשלום ושניים אחרים טענו שאת המעטפות עם הכסף שהם מקבלים הם אפילו לא פותחים אלא מעבירים ישר לתרומה.

מרשות המסים נמסר ל"כיכר השבת" כי בין אותם רבנים שכן פתחו תיקי מס נמצא ש-3% בלבד לא דיווחו על הכנסותיהם במלואן. "ממצא חריג לטובה ב'נוף' הביקורות", כלשונם.

הבדיקות נערכו על סמך מיפוי מראש של המשרדים על ידי הזמנת רשימות מהמועצות הדתיות לגבי עורכי החופות, איתור רשימות מוהלים שנלקחו מהאינטרנט וכן, על בסיס מידעים בהם קיימים חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות וכן, על סמך בקשות של רכזים ומפקחים לגבי נותני שירותי דת הנמצאים בטיפולם.

ימים ספורים לפני מבצע מס הכנסה אצל הרבנים, נערך מבצע דומה אצל נותני שירותי נוספים העוסקים בחתונות ובמסגרת אותו מבצע התגלו ממצאים ולפיהם ב-44% מהעסקים שנבדקו התגלו ממצאים ראשוניים המצביעים על אי דיווח על עסקאות בהיקף כולל של כ-22,000,000 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר