סערת הפריצות באלעד

התושבים החרדים הציעו פשרה: "תלבושת אחידה באולפנה"

תושבים חרדים באלעד הנאבקים נגד אולפנה דתית לאומית, הציעו פשרה לפיה תונהג תלבושת אחידה במקום, אולם היא לא התקבלה. סגן ראש העיר שי נתן: "שכל אחד יתעסק במשפחתו ובעצמו" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסרטציה, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

העיר אלעד סוערת בימים האחרונים בעקבות מאבק חדש-ישן בין תושבים חרדים לדתיים סביב אולפנת 'נחלה' לתלמידות דתיות שנמצאת ברחוב בן זכאי בעיר.

בימים האחרונים, המאבק עלה מדרגה כאשר תלמידים חרדים מהישיבה הסמוכה השליכו ביצה לעבר אחד המבנים של האולפנה. התושבים החרדים טוענים כי ישנן בעיות צניעות בקרב התלמידות, מה שעלול לקעקע את צביון השכונה.

התושבים החרדים שחששו כי המצב יילך ויחמיר וחינוך ילדיהם יפגע, הציעו להנהלת האולפנה כי התלמידות כולן יגיעו לאולפנה בתלבושת אחידה כפי שנהוג בשאר מוסדות החינוך בארץ, אולם ההצעה לא התקבלה.

ראובן כהן, תושב חרדי, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הוסיפו במקום סניף עזרא עירוני, מדובר במקום מעורב שלא מתאים לשכונה חרדית. זה הורס את הרוחניות כאן. התלמידות באולפנה הולכות בלבוש לא צנוע".

"אין לנו שום דבר נגדם. אין לנו בעיה בדרך שלכם אבל אל תלכו בדרך הזאת אצלנו" אמר כהן ומתח ביקורת על תפקודו של ראש העיר ישראל פרוש: "נפגשנו עם ראש העיר ושוחחנו איתו לא מעט, כתבנו, אבל את ראש העיר זה לא מעניין. הוא אמר לנו 'תביאו את המכתב לתלמידים'. ראש עיר חרדי אמור לטפל בזה".

כפי שפורסם לאחרונה ב"כיכר השבת", מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לסגור את ישיבת "תורת חסד" הסמוכה לאולפנה המדוברת בערבים ובשבתות, זאת נוכח "מראות הפריצות".

סגן ראש העיר אלעד ונציג הציבור הדתי לאומי, שי נתן אמר בשם האולפנה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אלעד היא עיר שגרים בה ציבורים שונים, חסידים, ליטאים, ספרדים ודתיים לאומיים. ראוי שכל אחד יתעסק במשפחתו ובעצמו וימשיך לחיות בשלום ובשלווה עם שאר הציבורים בעיר כפי שהיה עד היום".

"האולפנה נמצאת בשכונה דתית לאומית שיש בה גם שכנים חרדים, ולכן כמו שאנחנו מכבדים אותם ראוי שיכבדו אותנו", הוסיף.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הנושא מטופל על ידי ראש העיר יחד עם צוות הישיבה ונציגי הציבור הדת"ל, כדי למצוא פתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר