דו"ח העוני

דרעי מאשים: "גזרות לפיד גרמו להגדלת מספר העניים"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מאשים את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד בנתוני דו"ח העוני הקשים ואומר כי "זו התוצאה של גזרות שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שגרמו להגדלת מספר העניים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד ודרעי. ארכיון (צילום: Isaac Harari/FLASH90)

יו"ר ש"ס, שר הפריפריה, אריה דרעי, הגיב בצהריים (רביעי) לדו"ח העוני לשנת 2014 שהצביע על עלייה במספר העיניים בישראל והאשים את שר האוצר הקודם, יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד.

"זו התוצאה של גזרות שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שגרמו להגדלת מספר העניים במדינת ישראל", אומר דרעי, "הדברים שעשיתי מתחילת כהונת הממשלה הנוכחית מטרתם להוריד כמה שאפשר את מספר העניים".

מוקדם יותר פורסם דו"ח העוני והפערים החברתיים לשנת 2014 ממנו עולה כי בישראל יש 776,500 ילדים עניים, עוד עולה מנתוני הדו"ח כי יותר ממחצית מהמשפחות החרדיות - עניות וכשני שליש מהילדים החרדים חיו בעוני.

לדברי השר דרעי: "דוח העוני מלמד כי בשנת 2014 נרשמה עלייה בשיעורי העוני של משפחות, נפשות, ילדים וקשישים. בנוסף נרשמה בשנה החולפת עלייה באי השוויון, עלייה משמעותית בשעור העוני במגזר החרדי ובמגזר הערבי, עלייה משמעותית במספר העניים העובדים ואלה הנחשבים עניים הפכו בשנת 2014 לעניים עוד יותר.

"כ-1.7 מיליון בני אדם בישראל נחשבים עניים המהווים כ-22 אחוז מתושבי המדינה. מדיניות שר האוצר הקודם יאיר לפיד תרמה תרומה לגידול במספר העניים בין היתר בשל הגזרות שהטיל, כמו קיצוץ קיצבאות ילדים ועוד".

אריה דרעי הוסיף ואמר כי מאז תחילת הקדנציה הוא פועל למען השכבות החלשות בכל התחומים: "פעלתי להעלאת שכר המינימום, העלאת תשלום קיצבאות לילדים ובקרוב נחוקק את מעמ אפס על תחבורה ציבורית ומים והנחות לשכבות המוחלשות בחשמל".

בסיום דבריו אמר יו"ר ש"ס: "אני מקווה בעזרת השם שבעזרת צעדים אלה וצעדים נוספים נצליח להוריד את מספר העניים במדינת ישראל ובכך נחזק את החברה בישראל בכללותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר