המאבק במחוז החרדי

מאיר פרוש: רוצים להקים מחוז חרדי? אל תשימו חילוני • צפו

לראשונה מאז פרוץ המאבק של הציבור החרדי נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, מתייחס סגן השר מאיר פרוש לנושא ואומר כי אם רוצים שיתוף פעולה, צריך לשים אדם חרדי בראש המחוז (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת)

המאבק במחוז החרדי במשרד החינוך: מאז פרוץ המאבק של מנהלי הסמינרים החרדים במחוז החרדי במשרד החינוך, בחר סגן שר החינוך מאיר פרוש לשמור על שתיקה, לא להתערב בנושא, אך בצהריים (רביעי) במסגרת שאילתה של ח"כ מיקי לוי, התבטא לראשונה פרוש על הנושא הבוער.

מיקי לוי שאל את פרוש במליאת הכנסת: "ברצוני לשאול אדוני, מה הסיבות לעיתוי פרסום מכרז? האם ניתן לדחות את המכרז בכמה חודשים עד להשלמת תכנית העבודה? והאם יש קשר בין המעצר של חסידי בויאן בחשד להונאת משרד החינוך, להדחתו של מאיר שמעוני?.

"האם סגן השר המכובד סבור, שיש לפרק את המחוז החרדי כפי שדורשים מנהלי המוסדות והסמינרים החרדיים? והאם סגן השר עומד מאחורי מדיניות אי האפליה של המחוז החרדי בנושא תלמידות ספרדיות?".

מאיר פרוש השיב: "קודם כל כבסיס, חבר הכנסת לוי, אני רוצה שתדע, אמרה לי חברת הכנסת זהבה גלאון שהיא טעתה אבל אני רואה שאתה עדיין עומד בטעותך. מי שקבע לפתוח את המכרז של מנהל המחוז החרדי היה בית המשפט. בית המשפט קבע, שיפתחו את זה מחדש. אני לא מכיר את ההיסטוריה לפני שהגעתי למשרד, אבל אני יודע שעתרו לבית משפט.

"מי עתר? אין לי מושג, אין לי שום מידע, ודאי שלא התייעצו אתי בעניין הזה. בית המשפט קבע לפני שלושה שבועות לפתוח את זה מחדש. אני חושב, שהיו שם אמירות, לאפשר לעוד קהלים מאחר ומדובר במגזר החרדי, שיהיו עוד קהלים שיוכלו לגשת לעניין הזה".

"רק לומר את ההיגיון", הוסיף פרוש, "מיהו מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד? חשבת שחרדי? חשבת שדתי לאומי? חשבת אדם חילוני? ממש לא. עבדאללה ח'טיב, הוא מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד. מי הממונה על החינוך הבדואי? חשבת שהוא ערבי מוסלמי? לא. חשבת שהוא חילוני? לא. לא דתי ולא חרדי. ד"ר מוחמד אלהיב, הוא הממונה על המגזר הבדואי. ומי הממונה על החינוך הדרוזי צ'רקסי במשרד? חשבת שהוא בדואי? לא. הוא מוסלמי? לא. הוא לא יהודי, לא חילוני ולא דתי ולא חרדי. הוא מר מהנא פארס. הוא דרוזי. מה שאני רוצה לומר, בית המשפט הבין, כשאתה מדבר על מחוז חרדי...".

"בואו נאמר ככה", הבהיר פרוש, "קודם כל בית משפט אמר וזה צריך להרגיע אותך, כן. אבל בלי בית משפט, אתה צריך להיות גם מודע לדברים האלה. הרי לא ישימו אחד שהוא דתי לאומי על הצ'רקסים ואחד שהוא חרדי על הדרוזים ואחד שהוא חילוני, ישימו - זה לא עובד ככה אם רוצים שיהיה שיתוף פעולה ומכאן זה נובע. זה בעצם עונה על שאלה אחת ושתיים".

לדבריו: "אני לא הבעתי את הדעה שלי לגבי פירוק המחוז החרדי או לא כי הוא דבר שהוא קיים. אתה שואל אותי איך הוא היה צריך להיבנות? אני אומר את הדעה שלי.

"אומר לך. אומר דברים חדים, ברורים, במשרד, את העמדה שלי לגבי המחוז החרדי, אבל אתה יכולת להבין מהתשובה שלי, יכולת להבין מהתשובה שלי שאם רוצים להקים מחוז חרדי אז לא שמים דרוזי אצל הבדואים ולא שמים בדואי אצל הצ'רקסים ולא שמים חילוני אצל הערבים ולא שמים... אז כך המחוז צריך להיבנות. זה מה שאני אומר במשרד בכותרת. לא רוצה, לא".

סגן שר החינוך פרוש סיכם את דבריו: "לכן אני אומר כך. אני לא חושב שזה מכובד לבוא ולומר לי, על כל פנים, שלי יש מדיניות של להפלות תלמידת ספרדיות. לא חושב שזה מכובד לומר את זה. האשמה כזו, אתה יודע שזה יכול להצית מדורה. ואני לא חושב שזו הכוונה שלך. ואולי אם כן הכוונה שלך, אני לא נגרר לזה.

"אני לא חושב שזה נכון לומר על איש ציבור דבר כזה. כל אחד יודע כמה רגישות יש לי לעניין הזה. אני בכלל לא חושב שצריכים לקרוא לזה בנות ספרדיות. ספרדי זה כבר אומר כאילו נחות דרגה. בנות עדות המזרח. וזה עדה גדולה, חשובה. צריכים לכבד אותם. צריכים לעשות את הכול. אם יש שאלות של תקנון או עומדים בתנאי התקנון – זה משהו אחר. אבל אם מישהו מפלה לרעה בת מעדות המזרח, על רקע היותה בת לעדות המזרח, הוא ראוי לגינוי מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר