פרשת ההונאה

חשד: מבקר של משרד החינוך מסר דיווח שקרי

המשטרה עצרה חשוד שישי בפרשת המרמה במוסדות - מבקר של משרד החינוך ותושב ביתר עילית שדיווח למשרד על שלושה בתי ספר שלא היו קיימים. מעצרו הוארך עד ליום ראשון (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אחד העצורים בפרשה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרשת המרמה במוסדות מסתעפת: המשרה עצרה חשוד שישי בפרשה - מבקר מטעם משרד החינוך שעל פי החשד דיווח למשרד פרטים שאינם נכונים. המבקר, תושב ביתר עילית, נעצר בביתו על ידי חוקרי המשטרה, הובא לתחנת המשטרה שם נחקר כשלאחר מכן החליטה המשטרה להביאו בפני שופט לדיון בהארכת מעצרו.

על פי החשד, המבקר דיווח כזב על שלושה בתי ספר שלא היו קיימים. מדובר בבתי ספר עליהם היה מידע במשטרה עוד כמה חודשים קודם שהם אינם קיימים אך מקבלים תקציב. במהלך הדיון אמר השופט כי "למרות שלא שתק בחקירותיו גרסאותיו אינן הגיוניות, והפרכות שבהן יש בהן כדי לחזק את החשדות נגדו. בנוסף, אינדיקציות חיצוניות אינן מאמתות את גרסתו".

פרקליטו ניסה לשכנע את השופט לשחררו בדומה לארבעה עצורים האחרים בפרשה, אולם דבריו לא שכנעו את השופט ומעצרו הוארך עד ליום ראשון.

אמש הוארך מעצרו של פנחס מנחם זידמן, אחד החשודים המרכזיים בפרשת ההונאה החרדית במשרד החינוך, עד ליום ראשון. השופט קיבל את עמדת המשטרה כי נדרשות עוד פעולות חקירה שטרם הסתיימו בעניינו.

על פי החשד, החשודים שנעצרו בפרשה הציגו בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר וכולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על פי החשד, על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים, כולל תלמידים כאלו שאינם אזרחי המדינה. והן עבור משרות הוראה שלא היו.

עוד עולה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו על פי החשד להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ'קים על סך סכומים שונים ופדו אותם במזומן במספר צ'יינג'ים בירושלים. סך היקף הסכומים שהוצאו במרמה ממשרד החינוך כפי שעולה מהחקירה עומד על כ-3 מיליוני שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר