ארגון העיתונאים למשטרה: הפגיעה היא לא רק בגיא לרר, אלא בכל ציבור העיתונאים

ארגון העיתונאים פנה למפכ"ל המשטרה הנכנס רנ"צ רוני אלשיך ומתח ביקורת על ההחלטה לחקור את העיתונאי גיא לרר. "פגיעה בכל ציבור העיתונאים ובתוך כך גם בזכות הציבור לדעת" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לרר לאחר החקירה (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של גיא לרר )

ארגון העיתונאים פנה היום (רביעי) במכתב למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, ומתח ביקורת נוקבת נגד החלטת המשטרה לחקור את העיתונאי גיא לרר, מגיש תוכנית "הצינור" בערוץ 10. לטענתם, מדובר בחקירה שנועדה להפחידו שלא לעסוק בפרשות מביכות נגד המשטרה.

בפתח המכתב הזכיר הארגון את הנוהל בו יש לחקור עיתונאי ולפיו יש לנהוג ברגישות הסיטואציה משום חופש העיתונות: "הנוהל קובע כי אם התעורר הצורך לחקור עיתונאי או לערוך חיפוש, יועבר חומר החקירה לאישור ראש אגף החקירות והמודיעין, והוא זה שיחליט על ביצוע הפעולה", נכתב.

"אין שום הצדקה עניינית להחלטה לנקוט צעד חריג כל כך של חקירת עיתונאי במשטרה, ונוצרת התחושה כי מדובר בניסיון להטיל אימה על עיתונאי שמעז למתוח ביקורת על המשטרה".

העיתונאים תהו מדוע בחרה המשטרה לחקור דווקא את מגיש התוכנית ולא למשל את עורכיה, "בשולי הדברים, אף עולה תמיהה מדוע בחרה המשטרה לזמן לחקירה דווקא את מגיש התוכנית, שהוא אולי המפורסם בצוות אך לא האחראי על התכנים, מה שמייצר חשש של ניסיון לייצר אפקט של הרתעה בבחינת "למען יראו וייראו".

בסיום המכתב הם כתבו כי הם רואים במעצר "ניסיון פסול להעביר מסר ללרר עצמו, שמרבה במסגרת תפקידו להעביר ביקורת על תפקוד המשטרה, אך הפגיעה אינו רק פגיעה אישית בו, אלא פגיעה בכל ציבור העיתונאים ובתוך כך גם בזכות הציבור לדעת ובחובת העיתונות לחשוף עוולות. זו פגיעה שיש לה אפקט מצנן על יכולתנו כעיתונאים למלא את תפקידנו ולבקר את המשטרה ללא מורא".

העיתונאים דרשו מהמפכ"ל לסגור את תיק החקירה נגדו ללא שהיית זמן.

כזכור, את דבר החקירה החליט לרר לחשוף בעצמו בחשבון הפייסבוק שלו והסביר: "החלטתי להוציא את זה כאן לפני שתגיע איזו הדלפה מכוערת שאחריה אצטרך רק להתגונן".

לרר סיפר כי זומן לחקירה באזהרה במפלג הונאה של המשטרה. "הובלתי יחד עם עצורים הכבולים באזיקים בידיהם וברגליהם לחדר טביעות האצבעות וצולמתי במאג שוט. האשמה: 'פרסום חומרי חקירה אסורים'. מהם חומרי החקירה האסורים? סרטון סאטירי של עו"ד ברק כהן נגד אחד השוטרים בתחנת מוריה בירושלים".

לרר סיפר עוד על הסרטון כי "החברים של השוטר מהתחנה זימנו את ברק כהן לחקירה מדוקדקת שבשיאה ניגנו לו את השיר מיו-טיוב. אני שידרתי את החקירה המוזרה על הסרטון ההיתולי שעלתה כבר בפייסבוק ונצפתה על ידי עשרות אלפים ועכשיו אני חשוד בעבירה שדינה עד שנת מאסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר