"השלום נראה רחוק"

אובמה וריבלין נפגשו: "ארה"ב מחוייבת לביטחון ישראל"

הנשיא ראובן ריבלין נפגש עם הנשיא האמריקני ברק אובמה בבית הלבן. אובמה אמר בפגישה כי ארצות הברית מחוייבת לביטחון ישראל וכי זהו "אחד מהעקרונות הבסיסיים של אמריקה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הנשיא ראובן ריבלין נפגש הלילה (רביעי) עם הנשיא האמריקני ברק אובמה בבית הלבן. במהלך הפגישה, אמר אובמה לריבלין כי ארצות הברית מחוייבת לביטחון ישראל וכי זהו "אחד מהעקרונות הבסיסיים של אמריקה".

"קיימתי דיון עם הנשיא ריבלין סביב האתגרים של חוסר היציבות במזרח התיכון והאתגרים שבהם אנחנו יכולים לסייע לישראל מול הפלסטינים", אמר אובמה לאחר הפגישה עם הנשיא.

(קובי גדעון, לע"מ)

"אנחנו מגנים את האלימות וההסתה" הוסיף אובמה בהתייחסו ליחסי ישראל והפלסטינים, "אבל אנחנו מקווים ליצירת דיאלוג לקידום השלום. זהו זמן שהשלום נראה רחוק, אבל צריך לנסות".

ריבלין אמר לאובמה כי "לישראל אין ידידה טובה מארה"ב. ישראל מודה לך על המאבק נגד קיצוניות. אין לנו מלחמה נגד איסלאם".

(קובי גדעון, לע"מ)

בהמשך, התארח ריבלין בטקס הדלקת הנרות בבית הלבן לרגל חג החנוכה. אובמה שיבח את ריבלין ואמר כי "הבית הלבן עורך שני טקסים, אבל זה הטקס החשוב כי הנשיא ריבלין כאן. התרגשתי מהנחישות של הנשיא ריבלין לשוויון".

"זוהי הפעם ה-76 שאני חוגג את חנוכה, אבל את זו אני לא אשכח. אני אוהב לחגוג עם הנכדים בירושלים, אבל אמרו לי שאסור לוותר על הסופגניות של הבית הלבן" אמר ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר