צו סגירה ל'סמינר גברא' • פרסום ראשון

פרוש פנה לדרעי: "סייע במציאת פתרון לתלמידות הספרדיות"

מנהלי סמינר 'גברא' באלעד קיבלו צו סגירה ממשרד החינוך. ראש העיר פרוש שיגר מכתב ליו"ר ש"ס דרעי שיסייע במציאת פתרון, לאחר שנשיא 'המועצת' הורה שבעיר יהיה סמינר ספרדי אחד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ושרוליק פרוש. ארכיון (צילום: דוברות העירייה)

בימים האחרונים קיבלו מנהלי סמינר "גברא" באלעד (הסמינר הספרדי הנוסף בעיר) צו סגירה זאת בשל העובדה שלטענת משרד החינוך הסמינר פועל ללא רשיון.

בעקבות כך פנו ההורים לראש עיריית אלעד ישראל פרוש בבקשה שיתערב בפרשה. פרוש פנה ביממה האחרונה ליו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי ולח"כ יואב בן צור בבקשה שיסייעו לו למצוא פתרון למצוקת הבנות שעלולות להישאר לאחר חופשת חג החנוכה ללא מקום לימודים.

כזכור, לפני פתיחת שנת הלימודים, ביקשו נציגי ש"ס בכנסת ובעירייה מראש העיר שיפעל לכך שבעיר יהיה סמינר ספרדי אחד על מנת לחסוך בעיות עם קבלת תלמידות ויצירת "אליטות".

הבקשה הגיעה בעקבות הכרעתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שאף כתב על כך מכתב מיוחד לשר דרעי ולראש העיר.

מכתבו של נשיא המועצת בעד סמינר ספרדי אחד באלעד

ראש העיר אף נפגש בנושא עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני ששקל את הדברים והכריע אף הוא כדברי נשיא מועצת חכמי התורה בדבר הצורך בסמינר אחד באלעד.

למרות זאת, חלק מההורים בחרו לשלוח את התלמידות לתיכון גברא, שפעל כאמור עד עתה ללא רישיון ועתה קיבל צו סגירה משרד החינוך.

בעירייה אומרים כי הדחיפות היא בשל העובדה שעכשיו בימי החנוכה עדיין קיים חופש במוסדות החינוך לבנות ועל כן הקריאה היא לפתור את הנושא עוד לפני תום החופשה ובכך למנוע השארת תלמידות בבית לאחר מכן.

בשיחה עם "כיכר השבת" מסביר ראש העיר כי "לפני פתיחת שנת הלימודים ביקשו ממני הרב דרעי והרב בן צור יחד עם הרב קריספל, שנסייע לכך שייפתח סמינר אחד ספרדי בעיר. הם אמרו כי הם רוצים את קיום הוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן שליט"א, וזאת לטובת תלמידות העיר.

"הם אמרו כי הם ידאגו לכך שההוראה תקוים על ידי כלל המוסדות הספרדיים בעיר. פניתי אליהם שיתערבו בדחיפות בבעיית התלמידות שלמדו בסמינר גברא, על מנת שהן לא תישארנה בבתים, תוך שמירה על הוראותיו של מרן נשיא המועצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר