"לאומית שירותי בריאות היו בית חם, כשהתגלו לי גידולים בראש"

"הייתי במצב קשה מאוד. מדובר בכאבים עזים ובמצב רגשי לא פשוט. בכל הזמן הזה 'סניף לאומית שירותי בריאות' והצוות היה בשבילי ובשביל משפחתי בית חם, ואוהב " מספרת חדווה. סיפור על רגישות יחסי אישי ורפואה משמים (בריאות)

שושי מילר | מקודם |
(צילום: ללא קרדיט)

שום דבר לא הכין את חדווה (שם בדוי), מהדמויות המובילות בציבור הדתי בנתניה, לבשורה הקשה. היא ניהלה חיים ציבוריים ועסקיים אינטנסיביים ביותר - הנייד תמיד בפעולה, ישיבות, מצגות והפקות מורכבות היו חלק מסדר יומה הרגיל כך שבהחלט הייתה מורגלת בכאבי ראש פה ושם. לא נעים אבל לא נורא. "אורח החיים המודרני הפך את המיגרנות וכאבי הראש למחלות מהשכיחות ביותר במחוזותינו", אומרת חדווה, "לא ראיתי סיבה להתרגש מקצת כאבי ראש". אך לקדוש ברוך הוא תוכניות משלו וביום בהיר אחד חייה השלווים והעסוקים של חדווה קיבלו תפנית לא צפויה.

בסוף זה הגיע. כאב ראש רגיל אחד שהתחיל כלחץ בצדו הימני של הראש הפך לפרכוס נורא, "הייתי בהריון עם בני הקטן, חשבתי ששוב מגיע כאב ראש מאלו שהכרתי - אבל אז התחיל התקף פרכוס מפחיד שהותיר אותי חסרת אונים", מספרת חדווה, "שרירי גופי התכווצו והתרפו במהירות רבה וכל גופי הטלטל. התמוטטתי לחלוטין ופוניתי במהירות רבה לבית החולים שיבא בתל השומר".

ד"ר ניסן ארנבייב

בבית החולים החלו הדברים להתברר, חדווה נשלחה לתצלום סי. טי. דחוף, ועד מהרה היא מצאה את עצמה בחדרו של הנוירולוג, "יש לך גידול בראש", הוא אמר בטון יציב ורגוע, "לא גידול אחד. כמה גידולים." ומיד הוסיף, "אל תכנסי להיסטריה, יש גם בשורות טובות". למרבה הנס ובחסדי שמים, התברר כי הגידולים שפירים, ולמרות הסיכון הרב והניתוחים המסובכים, חדווה לא מצויה בסכנת חיים מידית.

"הייתי מרוסקת לחלוטין, החיים סטו לחלוטין ממסלולם התקין. אבל בכל המצב הזה הייתה נקודת אור אחת גדולה, צוות 'לאומית שירותי בריאות', קופת החולים בה הייתי חברה. כבר באמבולנס, כשפוניתי לאחר הפרכוס, חייגתי למנהל הסניף, מר גבי יצחקוב, והסברתי לו מה מצבי, הוא הכין את ביה"ח תל השומר, להגעתי ועדכן את כל אנשי הצוות, שכן נאלצתי לעבור מיד ניתוח גדול בראש. כל אנשי הצוות בסניף היו מעורבים בתהליך ודאגו שמעבר להשגחה לה אני הייתי זקוקה אקבל את היחס האישי". מספרת חדווה.

"לפני מספר שנים פגשתי בגברת חדווה", מספר גבריאל יצחקוב, מנהל סניף 'לאומית שירותי בריאות' למגזר החרדי בנתניה, " זה היה בהיותה בתפקיד עיתונאי בכיר כחילונית, היא הגיעה לסקר את הסניף. ביקרה, והתרשמה מאוד מאורח החיים החרדי. לבסוף, בסוף תהליך של חזרה בתשובה היא החליטה לנטוש את המקצוע הנוצץ להשאיר את חיי החומר מאחוריה ולחיות חיים של רוח".

"כששמעתי ממנה על דבר הגידולים המסוכנים, הופעל בסניף הנוהל הרגיל במצבים אלו, כולם התגייסו לטובת הצלחת הטיפולים שעברה חדווה. פיקוח נפש דוחה הכול, זו לא סתם אמרה יפה או הלכה הנוגעת לשבת קודש, אצלנו בסניף מדובר בדרך חיים. כאשר אחד מהמטופלים בסניף מצוי בסכנת חיים כולם מתגייסים, באופן יוצא דופן אני חייב לומר, לטובת הצלת חייו וסיוע לו ולמשפחתו", מספר מנהל הסניף.

"זה סיוע מהלב, זו הדרך שאנו מתווים ב'לאומית שירותי בריאות'", מבהיר מר יצחקוב, "זה החומר האנושי המצוין שאנו מעסיקים והערכי השירות המיוחדים שלנו. כך למשל רופאה של חדווה, ד"ר ניסן ארנבייב הנפלא, הלך באופן אישי, על דעת עצמו לבקר אותה מיד כששמע על האבחון. יש כאן חיבור מיוחד בין הרופאים ואנשי הצוות".

"כבעלת תשובה היה לי ברור שאני ובני משפחתי נעבור לסניף 'לאומית למהדרין'" מספרת חדווה, "היה כאן עניין דתי והלכתי, אבל זה לא נגמר כאן, מיד כשהגעתי לסניף הרגשתי מיד ש'זה המקום'. הצניעות, השקט, המקצועיות ובעיקר היחס האישי של הצוות החם ב'לאומית שירותי בריאות' כבשו את כולנו. וכשהגענו לשעת מבחן התחושות שלנו קיבלו אישור מהיחס המיוחד שקיבלתי".

הבניין המהודר של לאומית למהדרין

היחס המיוחד מצד צוות הסניף נמשך גם לאחר הניתוח הגדול שעברה בראשה והצליח בחסדי שמים, חדווה שהייתה עם תינוק קטן בבית זכתה לביקורים תכופים של רופא המשפחה ד"ר ניסן ארנבייב שהגיע אף עם רעייתו לעקוב, לחזק ולתת ביטחון, "אין לי מילים לתאר את הכרת התודה שלי לצוות הנפלא, למר גבי יצחקוב לד"ר ארנבייב וגם לפקידות המסורות, ענת וחגית שיצאו מגדרם למנוע ממנו את ההתנהלות המייגעת במישור הבירוקרטי". אומרת חדווה בהתרגשות, "הייתי במצב קשה מאוד. מדובר בכאבים עזים ובמצב רגשי לא פשוט. בכל הזמן הזה 'סניף לאומית שירותי בריאות' והצוות המוביל היה בשבילי ובשביל משפחתי בית חם, ואוהב ויותר מזה דואג ועוקב כל הזמן, ממש עוטף בכל בעיה ושאלה. אני מאמינה שזה מה שנתן לי את הכוח להמשיך ולתפקד בתקופות הקשות ".

מנהל הסניף, גבי יצחקוב שומע את הדברים וניכרת בו התרגשות של ממש. כבר עשר שנים הוא מנהל את הסניף החרדי היחיד בעיר החילונית נתניה, הוא התחיל מאפס עם הרבה חזון, והיום הסניף מונה כבר 5,000 לקוחות והפך לאחד מאבני הבניין של הקהילה החרדית בעיר, אך כל סיפור של כל מטופל שנקלע למצבים קשים מרגש אותו כאילו זו הפעם הראשונה שהוא שומע סיפור קשה, "אני רוצה לאחל לחדווה רק בריאות, ומתפלל שנמשיך בעבודת הקודש הזו בדרך המיוחדת שהתורה הקדושה מתווה לנו".

• • •

במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, גב' חדווה נתנה לד"ר ארנבייב את הציון 100.

מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ.

לחצו כאן כדי לראות מה הדרוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר