3 צעדים פשוטים לחיסכון בהוצאות

לחסוך מאות שקלים מידי חודש זו לא משימה מורכבת, קבלו מדריך פשוט וקליט שיסייע לכם לבנות התנהלות פיננסית תקינה שתחסוך לכם מאות שקלים מיד חודש. המדריך המלא בכתבה (צרכנות נבונה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

יש שזה נשמע להם מסובך, אבל ממחקר של שנים למדתי שהחיסכון נמצא בפעולות היומיות שלנו ובדברים הפשוטים שאנו לא נותנים עליהם את הדעת. אילו היינו נותנים את הדעת על כל עסקה שאנחנו מבצעים היינו נמנעים מחלק הגדול מהרכישות והעסקאות שביצענו.

החולשה האנושית הזו, לא לשים את ליבנו לדברים הקטנים, מנוצלת היטב על ידי רשתות השיווק שדוחפות לנו שתיים במחיר שלוש ורביעייה במבצע מטורף כשבבית מתגלה שמשקל המוצר שונה במפתיע.

מכל זה ניתן ללמוד שעם מעט שימת לב ניתן לחסוך הרבה. לפניכם מדריך עם חמישה טיפים לחיסכון שיתוו לכם את הדרך לחיסכון בכל ענפי ההוצאות הביתיות. בהצלחה.

1. התחילו בקטן: כשמבקשים לחסוך, לא פעם זה מלווה בהצהרות בומבסטיות בנוסח - "מעכשיו אין ממתקים". חברים, זו לא הדרך וזה גם לא עובד. אל תנסו לדחוס את כל הטיפים הכלכליים שקראתם בחייכם ליום אחד. עשו לכם רשימה של משימות רלוונטיות ובכל שבוע בצעו משימה אחת. למשל, מעבר על כל החשבונות הקבועים (טלפון, חשמל, מים, ביטוח וכדו').

שימו לב, חלוקת המשימות היא עצה יעילה להפליא, אך יש בה גם פתח לעצלנות מתמשכת. כשאני אומרת לחלק את המשימות - משימה אחת בשבוע - אינני מתכוונת למשימה כמו: 'לבדוק חיוב חריג בחשבון הטלפון'. אם אתם רוצים לעקוב אחרי החשבונות רכזו את כל המעקב לשבוע אחד, ולא כל חשבון בשבוע אחר. אחרת לא תגמרו את המעקב לעולם ותפסידו זמן יקר בו שילמת לחינם.

שורה תחתונה: יש להקדיש מספר שעות בשבוע למעקב אחר ההוצאות ופעולות חיסכון שונות.

2. תיעוד: כשאני מדברת על מעקב, לא פעם אומרים לי: 'גברת שושי, אבל אחרי מה לעקוב?'. חברים, לא ניתן לחסוך בלי לדעת מה קורה עם ההוצאות שלכם. היום, בעידן הדיגיטלי, מתבקש מאוד (מכל מי שמחשב או סמארטפון ברשותו), לקבל את כל החשבונות בדואר האלקטרוני (מעטות החברות שמסרבות לשלוח עדכונים בדואר האלקטרוני או להגיש לכם אותם באתר של החברה).

ברגע שכל החשבונות מגיעות אליכם בדואר האלקטרוני, מה יותר קל מליצור כמה תיקיות ולשמור כל חשבונות בתיקייה הרלוונטית (למשל, בנק, סלולר, טלפון, חשמל, תלושי משכורת וכו'). אם אתם מתקדמים יותר, אפשר לאחסן את כל המסמכים באיחסון בענן כמו גוגל דרייב או דרופבוקס, כך יש לכם נגישות מכל מקום ובכל רגע פנוי אתם יכולים לעקוב אחרי החשבונות ולקבל אינדיקציה על ההוצאות.

אם אינכם משתמשים במחשב ובאינטרנט, זה אכן יקשה עליכם, אבל תאלצו להקדיש פעם בשבוע זמן לתיוק ואכסון כל המסמכים והחשבונות.

שורה תחתונה: בלי ארכיון מסמכים, קבלות וחשבונות תקין יקשה עליכם מאוד לחסוך. תייקו, מיינו ואכסנו כל חשבונית, קבלה, תעודת אחריות או כל מסמך רלוונטי אחר.

3. מעקב ורישום: כאמור, כל מטרתו של התיעוד הוא המעקב. אם דיברנו על משימה אחת בשבוע, על דבר אחד אסור לכם לוותר עליכם להוסיף ל'צ'ק ליסט' פעם בחודש מעקב אחר כל החשבונות והמסמכים הפיננסיים שהגיעו באותו החודש ורישום מפורט של הערות לטיפול, הוצאות והכנסות.

שימו לב, אם תכננתם להכניס את המעקב אחר ההוצאות במקביל לשיחות טלפון לחברת התקשורת כדי לחדש את חבילת המבצע ולחסוך עשרות שקלים, זה לא יעבוד. הפעם הראשונה בה תבצעו מעקב אחר ההוצאות שלכם ייקח מכם אחר הצהריים שלם. אך זה חשוב מאוד, הפעם הראשונה כוללת מיון של חשבונות ומסמכים שלא נגעתם בהם זמן רב, תיוק וסריקה (במידה ואתם משתמשים במחשב).

לעניין רישום ההוצאות, שימו לב להוצאות במזומן שהפכו בשנים האחרונות ואולי היו כך תמיד, לחור שחור בהוצאות שלנו. אם היום כל תנועה בחשבון ברורה ומובחנת וכוללת את שם בית העסק והתאריך בו בוצעה העסקה, לגבי המזומן אין לנו כמעט מידע מלבד התאריך בו יצא הכסף. לכן מומלץ לנהל רישום הוצאות מזומן לאורך החודש כולו (ניתן לעשות זאת באפליקציות תזכירים רבות, למשל 'גוגל קיפ' של גוגל ועוד) כדי להיות עם יד על הדופק.

שורה תחתונה: יש לפנות זמן פעם בחודש, למעקב אחר המסמכים הפיננסיים החשבונות והוצאות נוספות. יש לרשום את הוצאות המזומן לאורך כל החודש. לאחר המעקב יש לרשום את כל העניינים הדורשים טיפול (מעבר לחברת גז זולה יותר, חידוש תוכנית שהסתיימה, קיצוץ בהוצאות החשמל המים וכדו').

בהצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר