10 טיפים לתחזוקת מחבתות טפלון

אחד הדברים המציקים במטבח, היא תופעת המחבתות המתקלפות. בכתבה שלפניכן ליקטנו עשרה טיפים שיעזרו לכן לשמור על המחבתות טפלון חלקות, ללא קילופים וללא שריטות (צרכנות נבונה)

(צילום: שאטרסטוק)

כמה לא נעים לראות את המחבתות שעלו לנו לא מעט כסף מתקלפים מקבלים צבע מוזר כשזקנתם מביישת את נעוריהם. מחקרים גם מוכיחים (או אם יעשו מחקרים הם יוכיחו) שסירים ומחבתות שלא נוקו היטב פוגמים בטעם האוכל. וכשמדובר במחבתות, אין חולק כי הכי מטרידה היא ההתמודדות עם סירי ומחבתות הטפלון שמתקלפים להם במהירות רבה.

בקיצור, אני בטוחה שאתם רוצים לדעת מה ניתן לעשות בשביל לשמור על המרקם החלק של מחבת הטפלון, לא קילופים וללא שריטות. לפניכם כמה טיפים שבטח יעזרו לכם.

1. הקדישו תשומת לב לחומרים מהם עשויים הסירים או המחבתות. ישנן מחבתות שעשויות פלדת אל-חלד, ציפוי אל-דבק (טפלון ודומיו) או יציקת ברזל ואף חומרים אחרים פחות קונוונציונלים. היצמדו להוראות השטיפה והניקוי של המחבת לפי הוראות היצרן וסוג החומר.

2. המנעו מרחיצת מחבתות חמותר – הן עלולות לעקם את המחבת, ליצר אזורים חמים יותר ואזורים קרים ביותר – לפגום באיכות הטיגון ולגרום לצד אחד להישרף ולהידבק ולצד אחר לא להתבשל כראוי.

3. המנעו ברחיצת מחבתות או סירי טפלון על ידי ספוג ברזל העלול לשרוט ולקלף במהירות ציפוי אל -דבק (כן, גם את הציפויים האיכותיים). כמו כן, יש סוגי סירים ומחבתות טפלון שאינם עמידים במדיח – בדקו ופעלו בהתאם.

4. כדאי להימנע משימוש במחבת אל-דבק לצלייה או להקפצה בחום גבוה. יתר על כן גם טיגון בשמן עמוק (משהו שכולנו עושים עם מחבתות טפלון) לחלוטין לא מומלץ. חום גבוה שוחק את הציפוי. כמו כן תרסיסי שמן לא מומלצים לשימוש במחבתות וסירי טפלון.

5. במקום האיחסון של הסירים שלכם סביר להניח שמחבתות וסירים נערמים אחד על גבי השני מה שגורם לשריטות. שימו בד בין מחבתות האלו-דבק לשאר הסירים בכדי למנוע שריטות מסוג זה.

6. מחבתות מפלדת אל-חלד עמידות הרבה יותר. השתמשו בהם לטיגון בשמן עמוק הן הרבה יותר עמידות לחום גבוה. ירקות מאודים למשל, לא מומלץ לבשל במחבת מפלדת אל-חלד משום שהם עלולים לגרום לחלודה.

7. אם בכל זאת המחבת (אל-חלד) דורשת צחצוח יסודי כדאי להשתמש במלח ולא בחומרי ניקוי אכזריים. לעומת זאת סרי יציקת ברזל עם אמייל, כן נכון לנקות בדרך הקונוונציונלית בסבון ומים, אך כדאי להזהר מהסדקים או השבבים באמייל מכיוון שמים שחודרים דרך סדקים אלו עלולים לגרום לחלודה.

8. הסוד הגדול של מחבת טובה או סיר טוב הוא שימוש חוזר. הרבה מחבתות יהרסו אם לא ייעשה בהן שימוש במשך זמן רב. וישנה דרך גם להגדיל את סבירות השימוש בהם - פשוט לאחסן את הסירים והמחבתות בחוץ. ישנם אנשים שאוהבים מתלי סירים שמשתלשלים מהיקרה ויש שלא, אך ישנם מבחר פתרונות אסתטיים.

9. שימו לב כשאתם קונים את הסירים והמחבתות לתגית הקטנה שמוצמדת אליהם בדרך כלל, שם יש את הטיפים הטובים ביותר לרחיצת הסיר ולשמירתו לזמן חיים ארוך.

10. תנו מבט בפעם הבאה שאתם בסופר. ישנם תכשירים רבים (חוץ ממסיר שומנים) שמותאמים בדיוק לסירים ומסירים את השומנים השרופים שנדבקים בסיר עצמו ובתחתיתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר