מתקפה חרדית

"שמחון אנוכי, מנותק ואכזרי. כנראה המינוי הכי גרוע של רה"מ"

שעות לאחר הודעת רה"מ בנימין נתניהו על מינויו של אבי שמחון שתקף בעבר את הילודה החרדית ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה", הח"כים החרדים מגיבים: "שונא משפחות ברוכות ילדים" (חרדים)

ח"כ אורי מקלב, אבי שמחון וח"כ ישראל אייכלר (צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל - פלאש 90)

שעות לאחר הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ופרסום דברים שהשמיע בעבר נגד המגזר החרדי והילודה הברוכה בו, מגיבים לראשונה חברי כנסת חרדים ותוקפים בחריפות את המינוי.

קראו גם:

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אומר הערב (מוצ"ש) כי "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים".

"מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית היא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינוים בהם תמך ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם" אמר מקלב.

במקביל, ח"כ ישראל אייכלר פנה הערב למזכיר הממשלה וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו. "אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי. יש זעם גדול בציבור משפחות ברוכות הילדים. נתניהו חייב לדרוש מאבי שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים".

שורה של התבטאויות מקוממות

כזכור, לצד הרזומה הכלכלי העשיר של שמחון, נמצאת סדרה של התבטאויות מקוממות. בשנת 2010 הוא עורר סערה לאחר שאמר בכנס שדרות לחברה כי על החרדים להפחית את קצב הילודה: "אתם צריכים להגיד להם: 'זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם. אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, ואת המיסים שהוא משלם מעבירים למי שעושה שמונה ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

במאמר שפרסם בעיתון גלובס הוא כתב: "חלק גדול מהעוני בישראל הוא תולדה של התנהגויות מסוימות. במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. זה דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך".

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל".

בשנת 2011 הוא פרסם מאמר בעיתון דה מרקר תחת הכותרת "8 ילדים במשפחה זה חטא" והתייחס שוב לסוגיית הילודה במגזר החרדי.

"מהי תקרת הברזל שמונעת מישראל להצטרף לעשר או חמש עשרה המדינות המשגשגות בעולם?" הוא שואל ועונה: "הסיבה נעוצה בעובדה שבישראל שתי קבוצות גדולות – חרדים וערבים – שמשקלן גדל במהירות ושבתוך עשורים מעטים ייהפכו לרוב, הנבדלות כמעט לחלוטין משאר הכלכלה. כיום שתי הקבוצות הללו מקבלות כמחצית מתקציב החינוך פשוט מפני שרוב הילדים בחינוך היסודי נמנים עמן, אך לשתיהן מערכות חינוך נפרדות שהישגיהן נופלים באופן משמעותי מאלה של מרבית המדינות המפותחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר