מינוי דיינים

הראשל"צ הגר"י יוסף: "צריך למנות דיינים שהולכים בדרך של מרן"

בצל המשא ומתן על כינוס של הוועדה למינוי דיינים כדי לנמות דיינים לבית הדין הגדול, התייחס אמש הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לנושא ואמר כי צריך למנות דיינים שהולכים בדרכו של מרן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף בשיעורו השבועי (צילום: כיכר השבת)

מינוי דיינים: בימים אלו נמשך המשא ומתן בין המפלגות החרדיות לציונות הדתית וליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ על מועד נוסף לכינוס הוועדה. על הפרק: בחירת דיינים לבית הדין הגדול.

אחד המכשולים המרכזיים למינוי הדיינים לבית הדין הגדול הוא דרישת 'הבית היהודי' למנות את הרב אוריאל לביא לבית הדין הגדול, אך לאחר החלטת הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף למנותו לאב"ד בירושלים, התחייב הרב לביא שלא להתמודד לבית הדין הגדול. כזכור, הרב לביא עמד במרכז סערה בשנה האחרונה לאחר שהתיר עגונה שבעלה הפך לצמח - מה שהוציא את כל גדולי ישראל נגדו.

למרות זאת, עדיין נותר החשש שבציונות הדתית יבקשו למנות דיין המזוהה עם רבני 'צהר', כך שעד שלא יהיה ברור כי יש רוב לדיינים החרדים הוועדה לא תתכנס.

אתמול התייחס נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף למינוי דיינים ואמר בפתח שיעורו השבועי: "צריך לשים דיינים שהולכים בדרך של מרן, לא לחפש חומרות ולא לחפש יותר מדי קולות, לא לכאן ולא לכאן, באמצע, מה שמותר - מותר ומה שאסור - אסור, כוחא דהיתרא עדיף".

יצוין כי ב'יהדות התורה' וש"ס מציבים את סוגיית מינוי הדיינים בראש סדר העדיפויות. לאחר מינוי 22 הדיינים לבית הדין האזורי, הם ראו בכך ניצחון מתוק שלאחר שנים מונו דיינים שרובם חרדים ואף חובשי הכיפות הסרוגות שבהם מזוהים עם הרבנים החרדים.

יצוין כי שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף מועבר מידי מוצאי שבת בשידור חי ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר