קצין צה"ל שלחם בצוק איתן נעצר בבריטניה בשל תלונה פלסטינית

לראשונה, קצין צה"ל שלחם במילואים בצוק איתן נעצר בבריטניה, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו כביכול ביצע פשעי מלחמה, הוא שוחרר כעבור שעות, אך סכנת המעצר מרחפת על אלפי חיילים (חדשות בעולם)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

לראשונה קצין צה"ל המשרת במילואים ולחם במבצע צוק איתן, נעצר בבריטניה, בעקבות תלונת פלסטינים נגדו על פשעי מלחמה שביצע, כך דווח ב-ynet.

על פי הדיווח, המקרה אירע לפני כמה שבועות, אז הגיע הקצין בטיסת עסקים לבריטניה, אך נעצר לאחר שארגונים פרו פלסטינים הגישו נגדו תלונה במשטרה הבריטית כביכול ביצע פשעי מלחמה.

הקצין שוחרר לאחר כמה שעות, בהתערבות של משרד החוץ, אגף המבצעים בצה"ל ומחלקת הדין הבינלאומית בפרקליטות הצבאית. הבריטים אף התנצלו על המעצר.

גורמים צבאיים מסבירים, כי כל חייל ששמו ותמונותו פורסמו כמי שלחם בצוק איתן, בין אם על ידי הצבא או באופן עצמאי ברשתות החברתיות, חשוף להגשת תלונה כנגדו ברחבי העולם, בעיקר באירופה, ומכאן קצרה הדרך למעצר.

קצין בפרקליטות הצבאית אמר ל-ynet: "כל חייל וקצין ששירת בצוק איתן ושמו ותמונתו פורסמו בתקשורת באופן ממוסד ויזום על-ידי הצבא, אך גם ברשתות החברתיות, חשוף למעשה למקרים מהסוג הזה עם נסיעתו לחו"ל, לרבות כ-60 מקבלי הצל"שים שנלחמו והצטיינו במבצע בעזה, ושהצבא פרסם את שמותיהם ותמונותיהם. עבור הציבור הישראלי זו תעודת כבוד, בשביל ארגונים פרו-פלסטיניים זה לחם וחמאה משפטי במלחמת הדה-לגיטימציה נגד ישראל".

"לא מדובר רק בצווי מעצר או בעיכובים של אלופים או רמטכ"לים לשעבר, דוגמת גבי אשכנזי או עמוס ידלין, אלא ברדיפה של אחרון החיילים ששירתו באירוע מלחמתי וזהותם פורסמה באופן רשמי, זאת מלחמה שצה"ל נערך לה ותגבר את כוחותיו מולה אחרי צוק איתן, מכלל האגפים והזרועות הרלבנטיים במטכ"ל. הקרב הזה לא נגמר בהגשת דו"ח האו"ם שבחן את התנהלות ישראל וחמאס בצוק איתן, ולכן הפעולות שצה"ל נוקט מובילות לסיכול ולמניעת ניצחונות עבור אותם ארגונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר