נתניהו: "התחייבתי שטראבין לא מרגל, שינוי מבורך בעמדת ארגנטינה"

ראה"מ בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי התחייב למצרים שעודה טראבין לא ריגל לישראל, בירך על ביטול ההסכם בין ארגנטינה לאיראן והתחייב: "נפחית פליטת גזי חממה" (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית, בהתייחסות לשחרור האסיר הישראלי ממצרים עודה טראבין שהואשם בריגול לטובת ישראל ואמר כי התחייב שלא מדובר במרגל.

לדבריו, "בסוף השבוע שעבר שוחרר עודה טראבין וחזר לישראל אחרי 15 שנים בכלא המצרי. אני פעלתי מול שלושה נשיאים במצרים, מובארק, מורסי וא-סיסי, בבקשה להוציאו. נתתי את מילתי שהוא לא ריגל למען ישראל.

"שלחתי לפני כשנה וחצי את נציגי עו"ד יצחק מולכו למצרים על מנת להבטיח שהוא אכן ישוחרר בתאריך הקצוב הזה. במקביל ישראל תשחרר שישה אסירים מצריים, שלושה שריצו כבר את עונשם, עוד שלושה שהם לא קשורים לעבירות ביטחוניות, כמובן, בלי דם על הידיים. אני שמח שעודה נמצא שוב איתנו, מדינת ישראל דואגת לכל אזרחיה, בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו התייחס גם להודעת ארגנטינה כי היא מבטלת את ההסכם עם איראן ותחקור עצמאית את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, "זהו שינוי כיוון מבורך ואני מקווה שנראה שיפור משמעותי ביחסי ישראל-ארגנטינה כמו גם שינוי לטובה ביחסים עם עוד מדינות בדרום-אמריקה, בשנים הקרובות".

בהמשך התייחס נתניהו להסכם האקלים שנחתם בצרפת ואמר: "הסכם האקלים שנחתם אמש בפריז הוא הסכם חשוב. יש לנו עניין, כמו שאר המדינות, להבטיח שהתחממות כדור הארץ, אם לא תיעצר, לפחות תומעט - וישראל תתרום את חלקה. ישראל, כמובילה בטכנולוגיה לטיהור שפכים, מחזור, התפלות מים, ויש לנו, אתם כבר יודעים, תוכנית לאומית לתחליפי נפט, תוכנית לתחליפי נפט בתחבורה - והיא אפילו פורצת דרך בנושא הזה ברמה העולמית - אנחנו נפחית את פליטת גזי החממה למען הדורות הבאים. זו משימה בינלאומית לא פשוטה, היא בנויה על כך שמדינות גדולות וקטנות כאחת לא יחרגו.

"זה דורש משמעת בינלאומית לא פשוטה, אבל לטובת האנושות אני מקווה שכזאת תימצא, היא בוודאי תימצא במדינת ישראל"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר