"בזמנים הקשים, ד"ר רוזנבאום מלאומית עמד לצידנו"

בני משפחת וייס היו בחרדה של ממש, ביתם הפעוטה הפסיקה להגיב כמעט לחלוטין, והמרפאה הייתה סגורה. " ד"ר רוזנבאום מלאומית הגיע במיוחד למרפאה וגילה שביתי בסכנת חיים" מספר האב. הילדה אושפזה בבית החולים, ובמשך כל זמן האשפוז שמר צוות סניף 'לאומית שירותי בריאות' על קשר חם עם המשפחה עד לסוף הטוב (בריאות)

שושי מילר | מקודם |
(צילום: שאטרסטוק)

אפרים וייס, אברך תושב העיר בית שמש, לא ישכח את הימים אותם בילה לצד מיטת ביתו במחלקת הילדים שבבית החולים הירושלמי שערי צדק. רק לפני שבוע כולם חשבו שמדובר בהתייבשות, והנה הוא כאן, לצד מיטת חוליה של ביתו בת השלוש המחוברת לשלל צינורות חוטים ומכשירים שזו לו הפעם הראשונה שהוא רואה מקרוב כל כך.

"לא הייתה נקודה מוגדרת שבה הכול התחיל, הבת פשוט לא נראתה טוב וראינו שהיא סובלת", מספר אפרים, "היא הייתה עייפה וחיוורת, שיערנו שהיא סובלת מהתייבשות. באותה תקופה עברנו לדירה חדשה, עדיין לא הותקן מזגן, וחשבנו שהמעבר משפיע.

ההורים המודאגים יישמו את המלצות הרופא בקפדנות, הקפידו שביתם הפעוטה תשתה, אך המצב הלך והחמיר. הילדה ישנה שעות רבות, ואט אט הפסיקה להגיב לסביבה. רופאי המרפאה עמדו עם ההורים בקשר רצוף וביקשו מהם להגיע ברגע שיתעורר חשד כי המצב מחמיר. "כשראינו את ההדררות במצבה של הילדה רצנו עימה למרפאה, אך הגענו לאחר הסגירה".

"היינו ממש בחרדה", מספר אפרים בקול נרעד כשהוא נזכר ביום בו השתנו חיי ביתו הקטנה מן הקצה לקצה, “האחות בסניף שנשארה לאחר שעות פעילות הקופה במיוחד בשבילנו ביקשה לחבר את ביתי לאינפוזיה, נראה היה שחסרים לה נוזלים".

אך זה היה כבר לאחר סגירת הסניף, כשעל פי הכללים לא ניתן להשאיר את הילדה מחוברת לאינפוזיה כאשר אין רופא בסביבה, " בתוך דקות, האנשים הנפלאים שעובדים בסניף 'לאומית שירותי בריאות' דאגו להתקשר לד"ר רוזנבאום היקר, (רופא המשפחה ש.מ.), שבא במיוחד לסניף לאחר סגירתו כדי לשהות עם הילדה בזמן שתבוצע האינפוזיה".

"הגעתי מהבית במהירות האפשרית", מספר ד"ר רוזנבאום, "אני מכיר את הילדה ואת משפחתה באופן אישי, כך ידעתי שהילדה בריאה בדרך כלל ללא בעיות מיוחדות. אך כשההורים הגיעו בפעם השלישית לקופת החולים הייתי בטוח שמשהו לא טוב קורה. כשהגעתי ראיתי שהילדה כמעט ולא הייתה בהכרה. ביקשתי שיבצעו לה מספר בדיקות, וכשחזרה עם אחת הבדיקות שנעשתה לילדה כבר בפעם הקודמת כשביקרה בסניף, התברר לי שהיא בסכנת חיים מידית – ערך הסוכר בדם של הילדה עמד על 600, כאשר הערך התקין הוא בין 80 ל-120 בקירוב. הילדה חלתה בסוכרת נעורים".

מה עובר בראש ברגעים הקשים הללו? "זה לא פשוט בכלל", אומר ד"ר רוזנבאום, "ישנם מקרים שסוכר ברמות הללו גורם לנזק מוחי בלתי הפיך, הילדה הייתה בסכנת חיים וכל האפשרויות הללו חולפות בראש, בין אם תרצה ובין אם לא".

"היינו בשוק", מספר אפרים, "אין אצלינו חולי סוכרת במשפחה בכלל. יש לנו שישה ילדים וברוך ה' אף אחד מהם בלע"הר לא חלה מעולם. והנה, אני שומע את ד"ר רוזנבאום היקר אומר לי, ר' אפרים, הבת שלך חולה, ככל הנראה, בסוכרת נעורים ומה שאתה ואשתך צריכים לעשות עכשיו זה פשוט להשאיר את הרכב שלכם כאן, בחניית קופת החולים ולעלות על האמבולנס שהזמנתי היישר לבית החולים שערי צדק".

"זה נראה היה לנו סיוט לא מציאותי, אך הקול הרגוע של ד"ר רוזנבאום החזיר אותנו לקרקע המציאות. בקול שקט ויציב הוא השכיל להרגיע אותנו, שלא נכנס להיסטריה. מצד שני הוא זירז את העניינים כמה שרק יכל, כי הוא ידע את מה שהרופאים בשערי צדק אמרו לנו אחר כך, הילדה הייתה בסכנת חיים, כשרמות החומצה בגופה היו קיצוניות ממש", מספר אפרים.

איך נשארים רגועים ומיושבים כאשר הורי הילדה עומדים מולך ואתה יודע שביתם הפעוטה בסכנת חיים, כשייתכן וכבר נגרם לה נזק בלתי הפיך, אנחנו שואלים את ד"ר רוזנבאום, "90 אחוזים מלהיות רופא, זה ההרגשה שנותנים ללקוח. גם במקרים הכי מסוכנים חשוב לתת להורים את התחושה שהכל בשליטה, שהכל יהיה טוב. אצלי פנימה דאגתי והרבה, מפני נזקים אפשריים. אך אנחנו מיומנים להקרין לבני המשפחה שהכל בשליטה, לדבר ברהיטות וברוגע, זה מזרים המון ביטחון להורים, שנמצאים ברגעים קשים מאוד".

"במקרה של משפחת וייס הם לא היו זקוקים להחליט בעצמם אם ללכת למיון. יש לנו בסניף 'לאומית שירותי בריאות' שירות 24/6, בו ההורים יכולים להתקשר בכל שעות היממה למעט שבת, לרופאי המשפחה. וכך גם נעשה במקרה הזה".

תן לי להבין, 24/6? אתם זמינים כל שעות היממה לכל הלקוחות בסניף 'לאומית שירותי בריאות' בבית שמש? "אנחנו מרגישים שכל הלקוחות הם גם חלק ממשפחה גדולה, המשפחה שלנו, ואנחנו רוצים שהם גם ירגישו את זה כל הזמן. ועל אחת כמה כשמדובר בילדים - אנחנו דואגים להם כאילו מדובר בילדים שלנו". ויש לד"ר רוזנבאום גם דוגמה מרגשת, "יש לנו רופאת ילדים בסניף, ד"ר גרוס, שהיא רופאה מצוינת, אך מעבר לכך, כאשר יש מקרים קשים, כמו זה של משפחת וייס, היא לוקחת את ספר התהילים, הולכת לכותל ומתפללת באופן אישי על הילד. זהו חיבור רגשי יוצא דופן".

"אחזור לרגע לסיפור של בני משפחת וייס. מיד לאחר שקיבלתי את תוצאת הבדיקות הזמנתי אמבולנס שלקח את הפעוטה בבהילות לבית החולים שערי צדק. נתתי להורים את כרטיס הביקור שלי שיהיו איתי בקשר מתמיד, והתקשרנו מיד לחברים שלנו בבית החולים שערי צדק. סיפרתי להם על ההיסטוריה הרפואית של הילדה, על הממצאים בבדיקות, וכבר שמשפחת וייס הגיעה לבית החולים, המתינו לילדה חמישה רופאים שהחלו בסדרת טיפולים שהצילה את חייה" מספר ד"ר רוזנבאום.

לאחר חמישה ימי אישפוז, וחרדה לא מעטה, לאחריהם, לאחר שרמת הסוכר אוזנה, מצבה של הפעוטה השתפר, התאזן והיא שוחררה בחסדי ה' ללא כל פגע. בבי תמשפחת וייס נפתח פרק חדש בחיים.

"הכל משתנה, פתאום צריך להשגיח על הילדה במשך היום כולו, להיות מודעים לכל דבר שנכנס לה לפה; לא ניתן לזוז בלי סייעת; בודקים חמש פעמים ביום את רמת הסוכר; והכי קשה לילדה רכה וצעירה כל-כך – מזריקים אינסולין", מתאר אפרים את הפרק החדש שנפתח בחיי המשפחה, "בלי הליווי של 'לאומית שירותי בריאות' והמון המון סייעתא דשמייא, זה לא היה קל" מספר אפרים.

ב'לאומית', כך מתברר, לא שכחו את בני משפחת וייס גם אחרי שהילדה כבר השתחררה מבית החולים. הרופאים בסניף, ד"ר רוזנבאום, ד"ר גרוס ואחרים סייעו לבני המשפחה להתרגל למצבם החדש וליוו אותם צעד אחר צעד, "כל הסיפור הזה הבהיר לי שעשינו צעד נפלא כשעברנו מקופת חולים אחרת שהיינו בה. השירות והחיבור האישי כל-כך עם צוות 'לאומית שירותי בריאות' הוא נפלא", מסכם אפרים וייס.

במה מתבטא שירות יוצא דופן? אפרים צוחק, "אני חייב לומר לך, שבתור אזרח אמריקאי, הורגלנו לרמת שירות גבוהה. היינו סקפטים, לא חשבנו שבארץ נקבל במערכת הבריאות שירות דומה, אך התבדינו, בסניף 'לאומית שירותי בריאות' בבית שמש קיבלנו מעל ומעבר לכל מה שאנחנו מכירים. הרגע שהכי הותיר עלי רושם היה לפני האישפוז של ביתנו. אלו היו רגעים של חרדה וחוסר ודאות כשהמתנו לאמבולנס, וברגעים הכי מלחיצים, ד"ר רוזנבאום שלף את כרטיס הביקור האישי שלו, נתן לנו את מספר הטלפון שלו ואמר שאנחנו יכולים להתקשר מתי שאנחנו רוצים".

מעבר ליחס האישי החם, יש לאפרים דוגמאות על עזרה גם במישור המעשי, "כך למשל קיבלנו מרופאי הסניף ומהמזכירות עזרה מיוחדת, כדי לקבל מכשיר יקר מאוד להזרקת אינסולין. זריקת האינסולין מפחידה מאוד את ביתי הפעוטה, והמכשיר הזה שמחובר לגוף חוסך ממנה את הטראומה. זה המקום להודות לד"ר רוזנבאום ששוחח באופן אישי עם הרופא המאשר, ולכל צוות המזכירות שסייעו לנו בכל הדרך הביורוקרטית, בטפסים ובאישורים. תודה. עכשיו מסייעים לנו לקבל מכשיר נוסף לבדיקה דיגיטלית של רמת הסוכר ללא דקירה, מכשיר שיקל עלינו את החיים שהשתנו לחלוטין עם מחלת הילדה".

• • •

במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, מר אפרים וייס נתן לד"ר רוזנבאום את הציון 100.

מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ.

לחצו כאן כדי לראות מה הדרוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר