הדרכה לבחורי ישיבה

האדמו"ר מויז'ניץ: "עדיף שבחורים לא יקראו כלל עיתונים"

האדמו"ר מויז'ניץ מסר שיחת חיזוק לבחורי הישיבה בה מסר הדרכה כיצד עליהם לנהוג בכדי להצליח. בין היתר הורה שבחורים לא יקראו עיתונים וכן שישתפו את המשגיח במה שמעיק עליהם (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ. ארכיון (צילום: שמואל לענטשעווסקי / א בליק)

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מסר בשעות הצהריים (ראשון) שיחת חיזוק לבחורי הישיבה בה עורר על הצורך בשמירה על הזמנים וההקפדה על שעות לימוד התורה.

האדמו"ר הדגיש שבחור צריך לדעת שבכל אחד ואחד טמון אוצרות, והוא יכול וצריך לממש אותן. כמו כן הוסיף ואמר ש"בחור צריך לדעת שההצלחה אינה טמונה בציון המבחן וכדומה אלא ביגיעה, ולכן אף על כך שבסופו של דבר הציון לא היה כפי שציפה אסור לו ליפול ברוחו ובדבר זה צריך להזהר מאוד, מכיון שהרבה בחורים יש להם שאיפות גבוהות, וכשהם לא מצליחים לעמוד בהם הם נופלים מטה".

"בחור ישיבה שרואה שחברו צריך עזרה בנושא הזה חייב לעזור לו כפי שהיה נוהג לומר אבי האדמו"ר זצ"ל הצדקה הגדולה שבצדקות המלמד דעת לעני בדעת, ולכן יש לעזור ולסייע האחד לשני", הוסיף הרבי בפני הבחורים.

האדמו"ר המשיך ואמר כי "כמו כן בחור צריך לדעת את מאמר חז"ל דאגה בלב איש ישיחנה, אם יש לו בעיה כלשהי הוא צריך לגשת למשגיח ולפרוק את אשר על ליבו".

האדמו"ר סיפר שהיתה לו קורת רוח בערב חג החנוכה לאחר ששלח את הגבאי לישיבה להעביר מסר בשמו (שבמהלך כל לילה בימות החנוכה שכל בחור ישתדל ללמוד לפחות שעה וחצי) וסיפר לו הגבאי שהגיע ממש בסיום הסדר לפני הדלקת נרות בישיבה, והבחורים שהיו שקועים בלימוד אפילו לא שמו לב אליו.

האדמו"ר הדגיש שבחורים לא צריכים לבטל את זמנם בקריאת עיתון. "אפילו שיש עיתונים כשרים עדיף שבחור יהיה שקוע בתורה ולא יקרא כלל", הורה האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר