סגירת המעגל של בוז'י הרצוג והקשיש ממחנה העצורים בעתלית

יושב ראש האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג סגר מעגל כשהדליק נרות חנוכה עם יוסף גליצקי בן ה-90. סבו של הרצוג שימש סנדק לבנו של גליצקי במחנה העצורים בעתלית: "היה מרגש מאוד" (חנוכה, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרצוג עם גליצקי (באדיבות המצלם)

יושב ראש האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג סגר מעגל כשהדליק נרות חנוכה בסניף "העבודה" ברחובות עם יוסף גליצקי בן ה-90. סבו של הרצוג, הרב הראשי יצחק הרצוג זצ"ל, שימש סנדק לבנו של גליצקי במחנה העצורים בעתלית בשנת 1946.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר גליצקי: "היה נעים מאוד לראות עשרות אנשים צעירים ומבוגרים שהגיעו יחד להדליק נר חנוכה. האירוע היה מבחינתי סגירת מעגל".

גליצקי הסביר: "יש לי קשר עם יצחק הרצוג משום שסבו היה סנדק של הבן שלי במחנה, לפגוש אותו בהדלקת נרות חנוכה בסניף ברחובות שאני המבוגר שם, זה בהחלט מרגש".

"לא עושה לי טוב שהוא יו"ר האופוזיציה" אומר גליצקי, "אני רוצה שיהיה ראש הממשלה. אמרתי לו את זה והוא אמר שהכול תלוי באזרחים".

(באדיבות המצלם)

במהלך האירוע אמר הרצוג: "המעגל שנסגר היום הוא דרישת שלום מרגשת מהעבר, מהסוג שאני זוכה לקבל פעמים רבות, אפילו בנקודות מאד לא צפויות של החיים, שכן סבי עליו השלום, שהיה רבה הראשי של ישראל במשך עשרות שנים נהג להגיע ולגעת ברבדים רבים ומגוונים של העם היהודי, אם במסעותיו בארץ ואם במפגשים מרגשים בקהילות יהודית ברחבי העולם כולו, תמיד הוא שאף לחבר ולקרב יהודים אל המסורת והאמונה ועשה כל שביכולתו כדי לעזור ולסייע בכל תחום בו עלה הצורך, וכמוהו גם אבי, שמסע חייו היה מסע של שליחות גדולה".

"דרישות שלום אלה מזכירות את עוצמת מעשיהם ושליחותם של הדורות הקודמים במשפחתי, שליחות שאני גאה להמשיך לטובת עם ישראל ומדינת ישראל", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר