המרכז הרפואי מעייני הישועה השיק: מערכת ממוחשבת מתקדמת לניהול תורים במיונים ובמכוני הדימות

בהנחיית שר הבריאות ח"כ ליצמן יחויבו כל בתי החולים בהשקת המערכת. שלמה רוטשילד: "מעיני הישועה מחלוצי בתי החולים שהפעיל את המערכת למעקב, ניטור והורדת זמני ההמתנה והעומסים בחדרי המיון"

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: יח"צ)

תחת הכותרת "השירות בראש מעיינינו" השיק המרכז הרפואי מעיני הישועה השבוע את המערכת הממוחשבת המתקדמת לניהול תורים במיונים ובמכוני הדימות – המחלקה לרדיולוגיה אבחנתית. מעיני הישועה הינו בית החולים הרביעי בישראל המשיק את המערכת הממוחשבת.

יצוין כי ביוזמת שר הבריאות יעקב ליצמן יפעילו כל בתי החולים מערכת ממוחשבת מתקדמת לניהול תורים, שנועדה להביא לפתרון בעומס ההמתנה בחדרי המיונים. המערכת תשדר את הנתונים באופן רציף לבקרת משרד הבריאות. כאמור, מעיני הישועה – מחלוצי יישום ההחלטה בפועל.

הפעלת המערכת החדשה מביאה לשיפור השירות, ייעול וקיצור זמני ההמתנה במיונים ובמכוני הדימות. המערכת פועלת בעמדות ההמתנה הבאים: מיון כללי, מיון נשים, מיון יולדות, אולטרה סאונד, ניטור, מיון ילדים (קומה 4), מכון דימות – רנטגן, ממוגרפיה, סיטי.

המערכת מנהלת לחלוטין את קדימות התורים ומייתרת את הצורך של המטופלים לברר מי הבא בתור. סדר התורים במערכת נקבעת לפי נהלי משרד הבריאות, קדימות הגעת המטופל ומצבו הרפואי.

מיד עם בואו של המטופל לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי במיון, עליו לגשת להנפקת מספר במכשיר המיועד לכך העומד בסמוך למשרד הקבלה. המספר נשמר בידי המטופל או מי ממלוויו לכל אורך תהליך הטיפול בבית החולים עד לשחרור או אשפוז.

בהגיע תורו של כל מטופל להיכנס לטיפול וגם בעת העברתו להמתנה במקומות נוספים בהמשך הטיפול, תציג המערכת את הנתונים המעודכנים בכל עמדות ההמתנה, תכריז את מספרו של המטופל במערכת כריזה מקומית ותזמין אותו להיכנס לטיפול לפי התור.

נתוני זמני ההמתנה במיונים השונים והתנהלותם בפועל מחוברים למערכת המחשוב המרכזית של משרד הבריאות לצורך מעקב על זמני ההמתנה, אופי ויעילות הטיפול במשך כל שעות היממה.

מנכ"ל המרכז הרפואי הרב שלמה רוטשילד מציין כי "מעיני הישועה הינו המרכז הרפואי הרביעי בישראל מתוך 27 בתי החולים המפעילים חדרי מיון, המשיקים את המערכת הממוחשבת המתקדמת. מעיני הישועה הוא מראשוני בתי החולים המיישמים את חזונו של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בהפעלת המערכת המשדרת את זמני ההמתנה למשרד הבריאות, במטרה להביא להורדת זמני ההמתנה והעומסים בחדרי המיון. בנוסף, מעיני הישועה הינו המרכז הרפואי היחיד בו מופעלת המערכת גם במיון יולדות".

מנהל אגף מערכות המידע הרב שי בירנבוים אומר: "אגף מערכות המידע של בית החולים ביצע אינטגרציה של המערכת למערכות אחרות בבית החולים, כך שנתוני המטופל משודרים ממערכות בית החולים למערכת ניהול התורים. לכל אורך הדרך נותרים פרטי המטופל חסויים לעין ורק "המספר" מזהה את המטופל ומלווה אותו, מה שתורם לשמירה על חיסיון".
מנכ"ל המרכז הרפואי ציין לשבח את מערך המחשוב המתקדם של מעיני הישועה אשר בזכותו בית החולים הינו פורץ דרך מבחינה טכנולוגית ומראשוני ויחידי בתי החולים בישראל שמוחשב כולו בגיליון רפואי ממוחשב, ללא כל צורך בשימוש בכתיבה על ניירת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר