פרסום ראשון

עשרות חרדים יתגייסו השבוע לגדוד החרדי של גבעתי - תומר

כ-50 חרדים צפויים להתגייס השבוע לגדוד החרדי של חטיבת גבעתי - גדוד תומר. בשונה מהמחזור הקודם, הפעם יפקדו על הגדוד מפקדים חרדים ודתיים שסיימו כעת את קורס הפיקוד (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חייל חרדי בגדוד גבעתי (צילום: באדיבות המצלם)

ברקע המאבק סביב תיקון חוק הגיוס, עשרות חיילים חרדים יתגייסו השבוע לגדוד החרדי "תומר" של חטיבת גבעתי ויצטרפו לעשרות שכבר משרתים בגזרות שונות ברחבי הארץ - כך נודע ל"כיכר השבת".

מדובר בכחמישים חרדים המתגוררים במספר ערים חרדיות ברחבי הארץ, שיתגייסו לגדוד החרדי ויהפכו בעוד מספר חודשים ללוחמים מן המניין.

בטירונות הקרובה בשונה מאלו שקדמו לה, לראשונה, יהיו מפקדים חרדים ודתיים שהתגייסו במחזור הקודם וזה עתה סיימו את קורס הפיקוד. מאז הוקם הגדוד פיקדו עליו לא מעט מפקדים חילונים, אך כדי להתאים את רוח הגדוד ללוחמים הוחלט בצמרת הפיקוד כי עדיפים מפקדים חובשי כיפה.

המפקדים בבית הרב שטרן

לפני מספר חודשים מונה מפקד פלוגה דתי, סגן איתן פונד, שהוביל בחירוף נפש את הפעולה בזמן חטיפתו של סגן הדר גולדין הי"ד, והצליח להביא ראיות על פיהם קבעו את מותו.

אותם החיילים הצפויים לפקד בגדוד החרדי, הגיעו אמש לביתו של רב העיר ירושלים הרה"ג אריה שטרן והדליקו עמו נרות חנוכה. קודם לכן עברו יום הכנה לקראת הפיקוד על החיילים חרדים. פיקוד על חיילים חרדים שונה משאר המקומות ובתוך כך עוברים המפקדים יום הכנה בו הם שומעים על המורכבות והעולם שממנו מגיע חייל חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר