פחד בשכונה החרדית

ארבעה שכנים נפטרו מהמחלה הקשה: "בגלל אנטנות וגנרטור"

בשלוש שנים, נפטרו ארבעה שכנים ברחוב שמואל הנביא בירושלים ממחלת הסרטן. לטענת תושבים, אנטנות וגנרטור שבת מסכנים את חייהם. השר להגנת הסביבה: זה הרחוב המזוהם בישראל (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה יאיר, הגר"י יוסף ועמנואל רבני. נפטרו מהמחלה (צילום: מפות גוגל)

חשש בשכונה החרדית: תושבים ברחוב שמואל הנביא בירושלים, סמוך לכיכר זוועיל, חוששים לחייהם בשל קרינה של אנטנות סלולריות וגנרטור של שבת, שמגבירים - לטענתם - את הסיכויים לחלות במחלת הסרטן. מבדיקה קלה עולה כי רק בשלוש השנים האחרונות נפטרו ארבעה תושבים שמתגוררים בשלושה בניינים צמודים זה לזה - כולם מהמחלה הקשה.

בין הנפטרים: הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצוק"ל ורעייתו הרבנית נצחיה יוסף ע"ה, הגאון רבי יהודה יאיר זצ"ל שמתגורר בבניין הסמוך לגר"י יוסף והלך לעולמו היום, והר' עמנואל רבני ז"ל, המתגורר במבנה סמוך לרב יאיר ונפטר לפני כשנה. בנוסף, תושבים אחרים בשכונה נלחמים בימים אלו במחלת הסרטן גם הם.

"עמנואל פנה למשרד להגנת הסביבה, שיבדקו את הזיהום, אבל לצערנו הוא נפטר לפני שקיבל תשובה" אומר אחיו של עמנואל רבני ז"ל.

הבניינים שתושבים שהתגוררו בהם נפטרו מהמחלה (גוגל מפות)

יונתן יוסף, בנו של הגר"י יוסף זצ"ל, מאשים כי: "אנשים "מחמירים" ומשתמשים בגרנרטור שמפיל חללים בכל השכונות ועיני הרשויות טחו מלראות. תאוות בצע מחד ורשעות מצד שני הם אלו שמובילים יהודים לקברם בטרם עת וכולם שותקים".

לדברי יוסף: "גם האנטנות מעל מוסד לבנות בסמוך לבניינים מסוכנות. מדובר באנטנה קטנה ש"מתאמצת" יותר וגורמת לקרינה".

"אנשים מפחדים לגור בשכונה" אומר אחד התושבים ל"כיכר השבת": "יש כאן את האנטנות המוצבות מעל המלונות, במרחק קצר מבתי התושבים. בנוסף יש את הגנרטור שמוצב מעל לאחד המוסדות בשכונה, הגנרטור פולט פחם. פשוט מפחיד".

תושב אחר אמר: "אנחנו מאמינים שהכל נגזר מלמעלה, אבל אנחנו צריכים - כאן, בעולם הזה - לעשות השתדלות, וכנראה שהגנרטור והאנטנות הם הדברים הגשמיים שגורמים למחלה הארורה".

לטענות התושבים מצטרפים גם הדברים של השר להגנת הסביבה אבי גבאי, שאמר כי רחוב שמואל הנביא הינו הרחוב המזוהם ביותר בארץ. לטענתו, "הזיהום ברחוב שמואל הנביא הוא בגלל היקף המכוניות הרבות שעוברו דרכו - ולא כשל של קיום מפעלי תעשייה בסביבתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר