יאיר לפיד נגד 'הארץ': הסרת הדגל - אובדן הגאווה הלאומית של השמאל הקיצוני

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יוצא במתקפה חריפה נגד עיתון "הארץ" בעקבות הדיווח כי הסיר את דגל מדינת ישראל מהבמה בזמן נאומו של סאיב עריקאת בוועידת הארץ: "מוביל למדינה דו לאמית" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד יוצא במתקפה חריפה נגד עיתון 'הארץ', שהסירו אתמול (ראשון), את דגל מדינת ישראל במהלך הוועידה שמקיים העיתון בארה"ב, עת עלה בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת לנאום בכינוס.

בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד: "אמש בניו יורק בכנס של עיתון "הארץ" הסירו את דגל ישראל מפני שסאיב עריקאת מהרשות הפלסטינית דרש את זה מהמארגנים. זה אובדן סופי של כל סוג של גאווה לאומית של השמאל הקיצוני הישראלי.

"תדמיינו לכם את המהומה שהייתה מתרחשת, אילו דרש דובר ישראלי בניו יורק בכנס בינלאומי להסיר את דגל פלסטין. המהומה שהם היו צועקים ואומרים שזה גזענות כלפי הפלסטינים. זה מוביל אותנו, ההתנהלות הזאת, למדינה דו לאומית".

לדבריו: "בהובלה הזאת השותפים של השמאל הקיצוני זה הימין הקיצוני, שגם הוא מוביל אותנו למדינה דו לאומית. הגיע הזמן שתהיה אבחנה ברורה במדינה הזאת בין קיצוניים לשפויים. השמאל הציוני של בן גוריון , של רבין לעולם לא היה מרשה כזה דבר. בדיוק כמו שהימין השפוי של בגין ושל ז'בוטינסקי לעולם לא היה מרשה התקפה על בית המשפט העליון, וזריקת אבנים על כוחות צה"ל. הגיע הזמן שהימין, השמאל והמרכז הציוני השפוי במדינת ישראל יאבקו וישלבו ידיים להיאבק בסוג הזה של קיצוניות. זה מכרסם אותנו מבפנים, ואנחנו לא יכולים להמשיך ככה", דברי לפיד.

כזכור, אמש התחוללה סערה, כאשר נודע כי בוועידת הארץ בניו יורק, הוסר דגל ישראל בזמן נאומו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת. מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן כתב בטוויטר כי הדגל הושם מלכתחילה לבקשת נשיא המדינה ראובן ריבלין ולאח מכן הוסר: "לשכת הנשיא מבקשת דגל ישראל מאחוריו בעת נאומו. גם בועידת ישראל לשלום בתל אביב הדגל הוסר לאחר נאומו. הדגל לא תוכנן להיות חלק מהבמה", כתב שוקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר