אאא

בשל שורה של אירועים מביכים שנרשמו לאחרונה, משיקה הכנסת קמפיין פירסום בכדי "לחשוף את עבודת הכנסת האמיתית". הקמפיין שיכלול תשדירי שירות טלוויזיוניים שיעלו החל ממחר, יעלה כ-1.8 מיליון שקלים.

לפני כשבועיים אישרה ועדת הכנסת את תקציב הכנסת, כאשר רגע לפני אישורו אמר יו"ר הוועדה דוד ביטן כי הציבור לא חשוף דיו לעבודה הקשה שעושים חברי הכנסת ויצא נגד התקשורת שמציגה צדדים השליליים של פעילות חברי כנסת. לאור זה, החליט ביטן ובתמיכת יתר חברי הוועדה, להוסיף לתקציב הסברת הכנסת שממילא עומד על 14 מיליון שקל, עוד 2 מיליון שקל עבור עבודת הסברה מיוחדת.

עבודת ההסברה כאמור יוצאת לדרך במהרה, והיא תכלול מספר תשדירי שירות שיציגו את עבודת החקיקה בכנסת ואת השקיפות לציבור של משכן הכנסת - כך כדברי דוברות הכנסת. "הצורך בתשדירי ההסברה נולד מביקורת ציבורית חוזרת ונשנית על כך שעבודת הכנסת האמתית אינה חשופה לציבור. רוב הציבור אינו מכיר את מהות עבודת החקיקה הנעשית בכנסת, ותפקידים אחרים שהכנסת ממלאת. מחקרים מצביעים על פגיעה מתמשכת בתדמית הכנסת, בין השאר בשל חוסר ידע של הציבור, החשוף לא פעם רק לנושאים שוליים וגימיקים הזוכים להבלטה", נמסר בהודעת הכנסת. ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר במסיבת עיתונאים בעניין כי "הדרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמתית ומוחשית לדמוקרטיה בישראל. אין שעה טובה מזו לנסות להראות ולהסביר כי פועלה של הכנסת והשפעתה הממשית בחקיקה ובנושאים אחרים בהם היא מטפלת - עולה אלפי מונים על תדמיתה”.

חמשת התשדירים שיוקרנו בערוצים המרכזיים, מציגים את עבודת הכנסת והחקיקה ואת השפע החקיקה הממשית על הציבור. בתום עבודת חשיבה משותפת של אנשי הפרסום ואנשי הלשכה המשפטית בכנסת, נבחרו לסדרת התשדירים הנוכחית חוק הזכות לעבודה בישיבה; חוק הגנת הצרכן, חוק השאלת ספרי לימוד, חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותשדיר בנושא שקיפות הכנסת - באמצעות אתר האינטרנט שלה.