הפיגוע בירושלים

אב הפעוט: "הרגל שלו כמעט נחתכה. בעז"ה יהיה בסדר"

אביו של הפעוט שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בכניסה לירושלים סיפר על מצבו: "הרגל שלו כמעט נחתכה, יהיה בסדר בעזרת השם". עדת ראייה: "המחבל נסע לתוך התחנה" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פינוי הפצועים מהפיגוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בנימין סיטבון, אביו של הפעוט בן השנה ושלושה חודשים שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה שבוצע אחר הצהריים בתחנת אוטובוס סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים, סיפר בבית החולים הדסה עין כרם, לשם הובהל התינוק, על מצבו: "הילד שלי יהיה בסדר בעזרת השם, הרגל שלו כמעט נחתכה. לא הייתי בזירת האירוע. התקשרו אליי ואמרו לי שהוא נפצע. עליתי על מונית וטסתי מיד לכאן". אמו של הפעוט אושפזה במצב קל. שם הפעוט לתפילה: יותם שמואל בן יעל.

אחת מהפצועים באירוע שנפגעה קל והובהלה לבית החולים שערי צדק סיפרה כי "המחבל נסע לתוך התחנה. אזרח שהיה שם ירה בו ראשון". אביו של פצוע נוסף באירוע סיפר: "הוא רץ לאמבולנס, דפק לו על החלון ואמר לו 'יש פיגוע מאחוריך'".

פצועה נוספת סיפרה: "עמדתי בתחנה, הסתכלתי שמאלה ופתאום מכונית נכנסה לתוך התחנה. הייתי בדרך לכותל. הייתי במרחק של 2 ס"מ מהמכונית, היה נס שהיא לא פגעה בי. טסתי מהמקום, עד שאוטובוס פתח לי ולעוד כמה אנשים את הדלת".

כזכור, בשעות אחר הצהריים הגיע מחבל ערבי עם רכבו לתחנת האוטובוס על ציר הרצל סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים, עלה על המדרכה ודרס מספר יהודים. 14 בני אדם נפצעו באירוע - בהם פעוט כבן שנה וחצי באורח קשה, שניים אחרים נפצעו באורח בינוני והיתר באורח קל.

רגעים לאחר הפיגוע

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, עבד אל-מוחסן חסונה - בן 21 תושב בית חנינא ללא עבר ביטחוני - הגיע עם רכב פרטי ודרס את אלו שעמדו בתחנה. איש כוחות הביטחון, מאבטח ואזרח שהבחינו בפיגוע ביצעו ירי מהיר ומדויק לעבר המחבל, עוד לפני שהספיק לצאת מהרכב לעבר האזרחים. ברכבו של המחבל נמצא לאחר מכן גרזן, ואין ספק כי נמנע פיגוע גדול וחמור בהרבה.

משה אייכל, חובש בכיר במד"א שהגיע ראשון לזירה, סיפר: "עמדתי בצדו השני של הכביש כששמעתי קולות ירי ומיד חציתי את הכביש למקום האירוע, ראיתי רכב על המדרכה צמוד לתחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך אליה שכבו כמה נפגעים שסבלו מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע ויחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

מנהל מערך הטראומה בבית החולים שערי צדק, ד"ר עפר מרין, אמר: "הגיעו לבית החולים תשעה פצועים: שלושה במצב בינוני, שישה במצב קל, חלקם נפגעי חרדה לאף אחד מהם לא נשקפת סכנת חיים. הפעוט כבן שנה וחצי עם פגיעה קשה בכף הרגל. החלטנו להעביר אותו להדסה עין כרם בשביל להציל את הרגל בניסיון לטיפול מיקרו כירורגיה".

בתוך כך, ראש העיר ירושלים ניר ברקת שוחח הערב עם שר התחבורה ישראל כץ והציג בפניו תכנית שגובשה על ידי עיריית ירושלים למיגון מאות תחנות אוטובוס בבירה, במקומות עם סיכון גבוה ובתאום המשטרה. משך מיגון התחנות הינו כחודש ועלותו כשני מליון שקלים. השר כץ בירך על היוזמה והבטיח לפעול יחד עם ראש העיר מול משרד האוצר להשיג את התקציב הדרוש כדי שניתן יהיה להוציא את התכנית לפועל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים התייעצות בעקבות הפיגוע בירושלים עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ברקת. במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה למגן מאות תחנות אוטובוס בירושלים, על פי רשימה שתגובש על ידי משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר