עוצמה צבאית

לוקסמבורג תכפיל את המערך הלוחם ל... שני חיילים

על פי דיווח בכלי התקשורת בלוקסמבורג, המדינה הקטנה נענתה לקריאה ולאמנת ליסבון, שמחייבת את מדינות האיחוד האירופי לסייע למדינת איחוד שהותקפה, והחליטה להכפיל את מספר החיילים שלה במאלי - מחייל אחד לשניים.

לוקסמבורג (צילום: שאטרסטוק)

לוקסמבורג מוכיחה כי היא "מעצמה צבאית": בעקבות סדרת הפיגועים בפריז, בה נרצחו למעלה ממאה בני אדם, קרא נשיא צרפת פרנסואה הולנד למדינות אירופה להצטרף אליו למאבק בטרור ולסייע למדינתו.

ובכן, על פי דיווח בכלי התקשורת בלוקסמבורג, המדינה הקטנה נענתה לקריאה ולאמנת ליסבון, שמחייבת את מדינות האיחוד האירופי לסייע למדינת איחוד שהותקפה, והחליטה להכפיל את מספר החיילים שלה במאלי - מחייל אחד לשניים.

על פי הדיווחים, החייל השני יגיע למאלי בתחילת 2016 והוא יסייע לאיחוד האירופי באימון הכוחות המקומיים. בלוקסמבורג אף הבטיחו למאלי סיוע כספי בסך שני מיליון אירו לטובת המלחמה בטרור.

"אם מדינה חברה הינה קורבן של תוקפנות בשטח שלה, המדינות החברות האחרות צריכות למלא את ההתחייבות שלהן לסיוע בכל האמצעים שבאפשרותן", נמסר מהממשלה בלוקסמבורג. "בזמנים קשים אלה וכשותפה אירופית, לוקסמבורג תעניק סיוע לצרפת לנהל את המלחמה בטרור. התרומה של לוקסמבורג תסייע גם לצרפת וגם למאלי במאבקם בקיצוניות ובמאמציהם לחיזוק הביטחון".

ברשתות החברתיות הפכה המדינה הקטנה ללעג וקלס. הגולשים כתבו בציניות בין היתר: "דאעש תתכונן - לוקסמבורג מגיעה", "הרחובות בלוקסמבורג ריקים בשעה שאנחנו שולחים חייל למאלי", "בדיחת העשור", "דאעש, סוף משחק" ו"טרוריסטים, תרעדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר