'יתד נאמן' תוקף את ריבלין: "בדיוק על נשיא כזה חלמו היוונים"

עורך "יתד נאמן", ישראל פרידמן, יוצא הבוקר במתקפה חריפה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות השתתפותו בטקס הדלקת נרות רפורמית ואומר כי "מדינת ישראל מתאבדת לאיטה" (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין ברחובות ניו יורק (צילום בלעדי: כיכר השבת)

המתקפה החרדית נגד נשיא המדינה רובי רבלין נמשכת זאת בעקבות השתתפותו בטקס הדלקת נרות בבית הלבן לצד "רבאית" רפורמית וכן הגעתו למפגש בין כל זרמי היהדות במסגרת ביקורו הממלכתי בארה"ב.

עורך העיתון "יתד נאמן" ישראל פרידמן, הנחשב לאחד ממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, תוקף הבוקר במאמר מערכת את ריבלין במילים חריפות.

"כיכר השבת" מגיש את עיקרי המאמר:

"לאורך כל השנים בולשת התקשורת הישראלית אחרי הציבור החרדי בטלסקופ ובמיקרוסקופ, כדי לבדוק את התייחסותו לסמליה של מדינת ישראל. עורכיה שולחים צלמים כדי לראות מי עומד בצפירות ומי מניף דגל. השבוע קיפל עיתון "הארץ", את שרידי הבד של הדגל הדהה ומסולף התוכן של מדינת ישראל ומרט את אחרוני חוטיו. בארוע שערך בניו יורק, הוא הסיר את הדגל הישראלי לדרישתו של הפלשתינאי סאיב עריקאת שמכחיש את קיומה של מדינת ישראל, לאחר שהיתנה את נאומו בהסרת הדגל. "הארץ" גם אירח בועידתו את נציגי "שוברים שתיקה" שלפי חוות דעת של "אם תרצו", הם ממומנים ע"י קרן פלשתינאית ומקיימים ארועים בהם מואשמים חיילי המדינה ברחבי העולם בפשעי מלחמה. למרות הביקורת החריפה בארץ ובעולם, גם נשיא המדינה ראובן ריבלין השתתף שם.

"אבל לא בגלל הלגיטימציה להשפלת הדגל הישראלי ולארגוני השמאל הקיצוני, מותיר אחריו ביקורו של ראובן ריבלין בארה"ב שובל שחור. "כבוד הנשיא" השפיל במהלך ביקורו את הדגל האמיתי של העם היהודי. בעיצומם של ימי החנוכה שבהם מציין עם ישראל את נצחונם הבלתי נשכח של המכבים שנלחמו במסירות נפש על המסורת שנמסרה מדור לדור ללא שינוי, השתתף ריבלין ב"טקס הדלקת נרות חנוכה" בבית הלבן שנוהל ע"י "רבה" רפורמית. בעיצומם של הימים שבהם הניף עם ישראל את הנס–הדגל של נר מצווה ותורה אור, בעיצומם של הימים שבהם אנחנו מפרסמים את הנס-הדגל שתורת ישראל היא כל חיותנו ורק בזכותה אנחנו שורדים, העניק ריבלין לגיטימציה לתנועות חוץ יהודיות שמשנות את ההלכה ומזידות בה, וקרע את הנס-דגל לעיני כל העולם.

"ריבלין לא הסתפק בנוכחותו בטקס. כשה"רבה" החלה לנגן טקסט שדומה לברכות תוך סילוף הנוסח היהודי המוכר, טרח האיש לחבוש כיפה כאילו לא מדובר בחילול הקודש, אלא בהשתתפות בטקס דתי. נציגת הכת הרפורמית טרחה להבהיר כי היא מדליקה את הנרות לכבוד כל אלה העוברים על מה שאפילו בני נח הצטוו עליו וריבלין כיבד את הדלקתה בחבישת כיפה. אותה "רבה" גם הדגישה שהיא מדליקה נרות כדי לזכור את אלה שעושים צדק עם הפלשתינאים וחיזקה את נשות הכותל באומרה: "אני עומדת כאן עם האחיות שלי שמדליקות נרות בכותל". בדיוק על נשיא כזה חלמו היוונים ההם: חובש כיפה, כשצריך. מדליק נרות בשמן טמא שנגעה בו יד זרה. נותן לגיטימציה למתיוונים של התקופה שרוצים לשנות את היהדות ולהזיד בה ולשנותה לצרכיהם.

"מה שנורא בהתנהלות הזו אינה העובדה שלאיש יש תפקיד יצוגי, ובמעשיו יש מתן לגיטימציה לכת חוץ-יהודית שמאיימת לפורר את העם היהודי מבפנים. מה שחמור בהשתתפות הזו בטקס המסולף אינה העובדה שהאיש השקיע את מיטב מאמציו כדי להתמנות לתפקידו בקולות של חרדים והשקיע מאמצים אדירים בניסיון להסביר לנציגים החרדים עד כמה הוא קרוב לדת ולמסורת והוא זה שישמור עליהן, וזו בגידה בבוחריו. מה שנורא בכל מה שקרה בארה"ב היא לא רק העובדה שהאיש קרע את המסכה מפניו לאחר שנים ארוכות של פטה מורגנה מתעתעת, בהן הוא כל כך השתדל להראות יהודי מאוד שורשי כהגדרתו. מה שהכי חמור הוא שהאיש יודע בדיוק למי ולמה הוא נתן לגיטימציה, כי כבר לפני שנים רבות צוטט: "כיהודי, שאינו שומר תרי"ג מצוות, ואפילו לא י"ג מצוות, הזדעזעתי זעזוע עמוק ללא גבול וסייג. התגלתה בפני איזה אגודה המקיימת פולחן שכל קשר בינה לבין היהדות, אינו מתקרב אפילו למציאות. הייתה לי תחושה שאני נמצא בתוך כנסייה. אני כולי המום. זו עבודה זרה ולא יהדות. עד עתה חשבתי שהרפורמים הם זרם ביהדות, אחרי ביקורים בשני 'בתי-הכנסת' שלהם אני משוכנע שזו דת חדשה לגמרי בלי כל קשר ליהדות. התבוללות טוטלית. התפילה שלהם היא דומה לטקס פרוטסטנטי גמור". ובתיפלת נרות כזו ריבלין בא להשתתף.

"הלגיטימציה שהעניק ריבלין לרפורמים שבעצמו הוא התבטא עליהם בצורה חמורה ביותר, היא קריעת הנס-הדגל של העם היהודי בעיצומם של ימי החנוכה. זו התיוונות במירעה. נתינת יד לכתות ההרסניות, היא שותפות בהרס העם היהודי. אפילו היוונים רצו רק פירצה, רק סדק, רק חריך הצצה פתוח, הם ידעו שמבעד לסדק הזה, תחדור כל הרוח הרעה. ריבלין פתח לרוח יוון את הדלת לרווחה. למכבים לא יארע דבר. הם יסתפקו בפך השמן הטהור, ויפרסמו את הנס-דגל שרק שמן טהור יכול לשמור על העם. אבל מדינת ישראל מכניסה את ראשה לגליוטינה מרצון ובטקסים חגיגיים מתאבדת לאיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר