המלחמה בדאעש

קואליציית 34 מדינות ערביות נגד דאעש; אובמה: "הם מאבדים שטחים"

סעודיה הודיעה על הקמת קואליציה של 34 מדיניות ערביות ואסלאמיות שילחמו בדאעש, לא כולל איראן. במקביל נשיא ארה"ב אובמה אמר: "מחסלים את מנהיגי דאעש אחד אחרי השני" (חדשות)

(צילום: מגזין דאעש - דאביק)

המלחמה בדאעש: סעודיה הודיעה אמש על הקמת קואליציה בה חברות 34 מדינות ערביות ואסלאמיות, למלחמה משותפת נגד ארגון הטרור המדינה האסלאמית דאעש.

בין המדינות שהצטרפו לקואליציה, נמצאות מרים, קטאר, ירדן, איחוד האמירויות, טורקיה, מלזיה, פקיסטן ועוד, לעומת זאת איראן, אוייבתה של סעודיה, לא נכללה ברשימה.

בהודעה רשמית נאמר: "המדינות שמוזכרות כאן החליטו להקים ברית צבאית בהנהגתה של סעודיה כדי להילחם בטרור. מרכז פעולה משותף יישב בריאד ויהיה אמון על תיאום ותמיכה במבצעים הצבאיים. ישנה החובה להגן על כל מדינה איסלאמית מפני רשעותם של כל ארגוני הטרור, ללא קשר לשמם או כתם, שמטרתם לזרוע מוות ושחיתות על פני הארץ ולהשליט טרור על חפים מפשע".

שר ההגנה של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלאמן, אמר במסיבת עיתונאים נדירה, כי "יהיה תיאום בינלאומי עם המעצמות הגדולות וארגונים בינלאומיים במונחים של פעילות בסוריה ובעיראק, אנחנו לא יכולים לפעול בלי התיאום הלגיטימי והאישור מהקהילה הבינלאומית".

עוד אמר, כי הקואליציה תלחם בכל ארגון טרור שיקרה בדרכה ולא רק בדאעש.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר אתמול בנאום בפני הפנטגון כי דאעש איבד 40% מהשטח שהחזיק בעיראק. "הגברנו את כוח האש שלנו נגד דאעש, שאנשיו מסתתרים בתוך אוכלוסייה אזרחית, דאעש איבד את כושר התמרון שלו. הוא מאבד שטח גם בסוריה ואיבד כמעט את כל השטח שלו בסמוך לגבול טורקיה. אנחנו רואים גם עריקות של אנשי דאעש".

אובמה הוסיף: "אנחנו מחסלים את מנהיגי דאעש אחד אחרי השני". לדבריו, ארה"ב מעבירה מסר למנהיגי דאעש, שלפיו הם הבאים בתור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר