קרב בוועדת הכספים

סמוטריץ' משתלח: "גפני פוליטיקאי קטן שמרחר ריב ומדון"

בשל המחלוקת בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' על תקציבי החטיבה להתיישבות, משתלח סמוטריץ' בחריפות בגפני תוך איומים לעצירת ההצבעות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר יעקב ליצמן לתווך במחלוקת הקשה בין יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני לבין נציג הבית היהודי ח"כ בצלאל סמוטריץ', המתווכחים על סכומי הכסף שיעברו לחטיבה להתיישבות, כנראה לא נפלה על אוזנים קשובות.

הבוקר (שלישי) החריף הוויכוח בין השניים וסמוטריץ' הודיע כי בכוונתו לעצור את כל ההצבעות על הפניות התקציביות בוועדת הכספים בעקבות החלטת היו"ר גפני להוציא מסדר היום פניות של עוטף עזה ושל ההתיישבות ביו"ש ולא להעלות להצבעה את תקציב החטיבה וכן תקציבים של משרד החינוך. בנוסף מכנה סמוטריץ את גפני "פוליטיקאי קטן מחרחר ריב ומדון".

"גפני שכח שהוא בקאוליציה וממשיך להתנהל כמו איש אופוזיציה", אומר סמוטריץ', "כלל ההעברות, כמו חוק החטיבה להתיישבות שהוא עדין תוקע, הן נגזרות של ההסכמים הקואליציוניים שגפני וחבריו ליהדות התורה מחוייבים להם".

סמוטריץ' מוסיף ואומר כי "ההתנהלות הזו שלו, שבה לאחר שהמחויבויות הקואליציוניות כלפיו מומשו הוא תוקע מחויבויות קואליציוניות כלפי הבית היהודי היא לא אחראית, לא הגונה ולא מתאימה לשותפים קואליציוניים. אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו ולגרום לו לכבד את הכללים היא לא תצליח לתפקד. עד שהעניינים לא ייושבו לא יהיו הצבעות על כלום. הבית היהודי לא יהיה ילד הכאפות של הקואליציה והסוגיות החשובות לנו לא יהיו בני ערובה לגחמותיו של פוליטיקאי קטן שמרחר ריב ומדון".

גפני עצמו התייחס להתקפה של סמוטריץ', במהלך הדיון בוועדה ואמר לו כי שמע שאמר עליו שהוא פוליטיקאי קטן. "לא רוצה לשמוע אותך יותר", אמר לו גפני, "אני קורא אותך לסדר".

המחלוקת על החטיבה להתיישבות החלה סביב הדרישה להעביר עודפים של כ-300 מיליון שקלים לחטיבה שתקציבה עומד כיום 32 מיליון שקלים וזאת כחלק מהדיון על העברת כ-18 מיליארד שקלים של הרזרברות שנשארו משנת 2015.

גפני דורש כי החטיבה להתיישבות תתקצב גם יישובים חרדיים ביהודה ושומרון, כמו מודיעין עילית וביתר עילית, אלא שסמוטריץ' מתנגד לכך וכעת שזה הגיע לוועדת הכספים כוחו של גפני התעצם והוא החליט שלא להביא את הסעיף לאישור.

מחלוקת נוספת של גפני היא מול שר החינוך נפתלי בנט על הקריטריונים שנוסחו מחדש על התמיכה לתלמידי ישיבות מחו"ל הבאים ללמוד בישראל.

גפני הודיע בפתח הדיון על נוהל חדש לאישור העברות תקציביות לפיו כל העברה שתגיעה לדיון תפרט במה מדובר ומה ההיסטוריה שלה כשאת ההעברה יסביר גם נציג המשרד הממשלתי שמבקש את הכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר