עו"ד דוד שוב: "מאבק השבת בתל אביב סוציאלי ולא דתי"

לאחר הישיבה עם חברי הכנסת של 'יהדות התורה', אומר עו"ד דוד שוב ל"כיכר השבת" כי מאבק השבת בתל אביב הוא סוציאלי. "בעלי המכולות בתל אביב יהודים טובים שרוצים לנוח יום אחד" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד שוב בישיבה עם 'יהדות התורה', אמש (באדיבות המצלם)

תיקון חוק העזר העירוני שמטרתו לאפשר פתיחת מאות מרכולים בשבת הביא את חברי סיעת "יהדות התורה" להיפגש יחד עם משפטנים בכדי לדון בעניין אישור החוק על ידי הממשלה. עו"ד דוד שוב שהשתתף בפגישה אומר ל"כיכר השבת" כי ההתנגדות לחוק הינה סוציאלית ולא דתית.

לפי החוק, חוקי עזר שרשות מקומית מחוקקת אמורים לקבל את אישור שר הפנים סילבן שלום שהודיע שלא יוכל לעסוק בכך עקב ניגוד עניינים ולכן החוק עבר לסמכות הממשלה.

במקביל ישנם עתירות שהגישו בעלי המכולות בתל אביב והתאחדות הסוחרים באמצעות עורכי הדין דוד שוב ועברי פיינגולד נגד החוקים. בעקבות זאת הורו שופטי בית המשפט העליון לשר הפנים לתת החלטה מהירה על עמדתו בעניין החוק.

בעקבות סירובו של סילבן שלום, ניסתה הממשלה למנות שר שיחליף אותו. בין אותם שרים שעלו כאופציה הייתה השרה גילה גמליאל אך הדבר לא יצא אל הפועל בשל ניגוד עניינים. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון הועלה רעיון נוסף למנות ועדת מנכ"לים של ארבעה משרדי ממשלה מרכזיים כדי שיגישו לממשלה המלצה, אך גם זה לא התקבל.

לבסוף סוכם לבקש מבית המשפט העליון הארכה של חודש נוסף לגיבוש עמדת הממשלה וזאת לאחר עימות בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לראש הממשלה נתניהו שחזר בו מההבנות עם דרעי וגפני לפיהם האחריות תועבר לממשלה כולה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר עו"ד שוב כי בפגישה עם ח"כי יהדות התורה נדונו ההיבטים השונים הקשורים לסוגיית המסחר בשבתות ומועדי ישראל והשלכות הגשת העתירות לבית המשפט שהגישו סוחרי תל אביב.

עו"ד שוב אומר כי "צריך להבין שלא מדובר בתיק דתי, אלא בתיק סוציאלי. בעלי המכולות בתל אביב אינם דתיים, אלא סתם יהודים טובים שרוצים לנוח יום אחד בשבוע בלי שיתחרו בהם עבריינים שעוברים על החוק".

"השאלה היא בעצם האם כל עירייה - במקרה הזה - עיריית תל אביב יכולה לחוקק חוקים שיש להם השלכות מובהקות על אופי המדינה כולה. לדעתנו, התשובה על כך שלילית", הוסיף.

לדבריו, "יום השבת הוא נושא ערכי בעל אופי לאומי ולא יכול להיות מצב שכל עירייה תחליט על אופי יום השבת לפי רצונה. לא יתכן גם שחנות בתל אביב שפתוחה בשבת תתחרה בחנות ברמת גן שלפעמים נמצאת בסמיכות ממש שסגורה בשבת".

עו"ד יצחק מירון ניתח בישיבה את המצב המשפטי של מעסיקים המביאים גוי אחד כעובד החנות ובחסותו הם מצליחים להיפטר מחוק שעות עבודה ומנוחה.

עו"ד מירון אמר כי "יש שקר גלוי שאומרים שאין אפליה אבל המציאות היא שלא יקבלו שומרי שבת, פשוט ישקרו ויגידו שזה בגלל סיבה אחרת. אף אחד לא אומר את זה במפורש כדי לא לספוג קנסות אבל זה כאילו יש שלט 'פה לא מקבלים שומרי שבת'. להערכתי מדובר במאות אלפי מקומות עבודה. המצב של יהודים הופך להיות גרוע יותר בישראל מאשר במדינות אחרות".

ח"כ ישראל אייכלר דרש למנוע את תופעת ה"שבת גוי" שבאמצעותו מעסיקים עובדים יהודים בשבת.

ח"כ אייכלר אמר כי צריך לדרוש מראש הממשלה להתייצב מול הבג"ץ ולהציג את חוק שעות המנוחה באופן ברור. "כל התחמקות תתן לבג"ץ פתח להרוס כל זכר לשבת במסחר בתל אביב ובכל הארץ", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר