גל הטרור

מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ: "אי אפשר לעצור מוטיבציה של ילדים קטנים"

מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ אומר ל"כיכר השבת" כי "אי אפשר לעצור מוטיבציה של ילדים קטנים שמליטים לדקור" ומציין כי "לא לכל דבר יש פתרון ופה הפתרון הוא זמן ונחישות" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בירושלים, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלושה חודשים חלפו מאז פרוץ "גל הטרור" שגבה 22 הרוגים ומאות פצועים. מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, סבור כי אין באמת פתרון להתמודד עם המחבלים הבודדים ולדעתו ממשלת הימין מתפקדת כראוי במצב הביטחוני.

"יש דברים שההתמודדות איתם לוקחת זמן. פה אין באמת פתרון אופרטיבי", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת", "פעילות כוחות הביטחון והאזרחים זה הפתרון. אי אפשר לעצור מוטיבציה של ילדים קטנים שמחליטים לקחת מספרים או סכין ולדקור".

"לא לכל דבר יש פתרון ופה הפתרון הוא זמן ונחישות. סך-הכול היתרון שלנו הוא שהנזק מאוד קטן יחסית לפיגועי התאבדות בעבר", הוסיף.

חפץ מוסיף ומסביר כי "יש לנו מגבלה ואין מודיעין. אין תשתיות שאתה יכול לחסל אותם ולכן ההתמודדות היא גם בתגובה המהירה של האזרחים ושל כוחות הביטחון וגם על ידי התגוננות כמו ההחלטה של ראש הממשלה למגן את תחנות האוטובוס בירושלים".

מאז החל גל הטרור רבים בימין דרשו להיכנס לחברון ולמזרח ירושלים ולבצע מבצע הדומה ל"חומת מגן" אך חפץ סבור שבאם הדרישה תבוצע היא לא תביא תוצאות. "זה לא יעזור. אין פה תשתיות וברגע שאין, אין לך מה להיכנס. אתה תתפוס אוויר".

חפץ מתייחס להחלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה כנגד השוטר שירה בשתי המחבלות שביצעו את "פיגוע המספריים" סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים לפני מספר שבועות, ואומר כי "אני לא יודע האם צריך להעמיד לדין אבל ברור שצריך לחקור את הנושא. אם יתברר שהוא ירה שלא לצורך צריך לבדוק מה היו מניעיו אולי הוא התבלבל".

"מישהי נהרגה פה גם אם היא מחבלת. המסר צריך להיות הוא שלא צריך לפגוע באנשים שלא מסכנים אותך ולכן לדעתי אין ברירה אלא לחקור את זה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר