הפתעה בעיר החרדית

ומי הגיע לסבב שכנוע בבתי הרבנים בבני ברק? ח"כ ערבי ממרצ

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ נחוש למנות קאדיות: הגיע לביקור בבתי רבנים בבני ברק בכדי לשכנע אותם שהדבר לגיטימי. בשיחה ל"כיכר השבת" אמר: מודאג משנאת הערבים שגוברת אצל החרדים (צפו)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ עיסאווי פריג' בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

תושבי בני ברק הופתעו לגלות הערב (שלישי) את ח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ שהגיע לבני ברק, לדבריו בכדי לשכנע רבנים שאין בעיה לתמוך במינוי קאדיות מוסלמיות וכן לנסות ולהנמיך את מפלס המתח בין הציבורים החרדי והערבי.

"יש הרבה נושאים שצריך לדבר עליהם עם הרבנים" הוא אומר הערב ל"כיכר השבת", "מפריעה לי התחושה בקרב הציבור החרדי כלפי הציבור הערבי, ההדרה והריחוק. אני לא מצליח להבין את זה, לא ראיתי, היסטורית, שום בעיה בין היהדות לאיסלאם... אני חושב שהחרדים צריכים להיות גשר לשלום - אבל צר לי, לפי כל המחקרים, בציבור החרדי יש רגשי שנאה והדרה לציבור הערבי יותר משאר הציבור במדינה, וזה מדאיג. אני חושב שאנחנו צריכים לגשר".

במענה לשאלה אם ניתן לתלות את המתיחות בגל הפיגועים שפגע בלא מעט יהודים חרדים אומר ח"כ פריג': "זה לא רק בגלל גל הפיגועים, זה שנים רבות אחורה... אבל צר לי מאוד שהגל העכור, גל האלימות שאנחנו חווים, פוגע בכל האוכלוסיה".

ח"כ עיסאווי פריג' עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן (צילום: כיכר השבת)

"חייבים להפסיק את זה (את גל הטרור. י.כ), השאלה אם אנחנו יכולים, אני חושב שהגענו למצב שזה לא גל שמזין את עצמו אלא זו אינתיפאדה שלישית בכל מובן המילה" אומר פריג', זה לא הערבים אשמים ולא היהודים - זה המנהיגים, הכל מתחיל מלמעלה. אם לא תהיה תזוזה מלמעלה הרחוב ימשיך להיות חסר תקווה ומיואש".

סוגיה נוספת בגללה הגיע פריג' לבני ברק, היא התנגדותו של שר הבריאות יעקב ליצמן למינוי נשים מוסלמיות לקאדיות: "הרב ליצמן ואני ביחסים אישיים מאוד טובים, יש שיתוף פעולה ואני מאוד מעריך את העשייה שלו, אבל צר לי מאוד על ההחלטה שהוא קיבל בוועדת השרים האחרונה, זה אחד הנושאים שאני רוצה לשמוע מהרבנים מה יש להם לומר בנושא".

"ההלכה המוסלמית מאשרת למנות אישה לקאדית, החשש לא במקום, זה משדר חולשה פוליטית אני לא צריך להיות שם. אני חושב שהשר ליצמן צריך לשנות את החלטתו, אני מאמין שנצליח" הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר