בעקבות הפיגועים

רוצים ויזה? ארה"ב תבדוק את הפייסבוק שלכם

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי החלה לבדוק את עמודי הפייסבוק של מבקשי הוויזה, זאת בשל העובדה שהמחבלת שביצעה את הפיגוע בסן ברנדינו כתבה פוסטים קיצוניים ברשת (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי החלה לבדוק את עמודי הפייסבוק של מבקשי הוויזה. הסיבה להחלטה החדשה היא הפיגוע בסן ברנדינו בקליפורניה לפני כשבועיים בו נרצחו 14 אמריקניים על ידי זוג תומכי דאעש - והעובדה שהמחבלת שהייתה בהליכי קבלת ויזה לשהייה קבועה בארצות הברית כתבה בעמוד הפייסבוק שלה פוסטים קיצוניים ומסיתים נגד ארה"ב.

על פי דיווחים בארצות הברית, במחלקת המדינה, הגוף האחראי על הנפקת הוויזות והדרכונים, הגיעו למסקנה כי השאלון הרגיל שכמחייב את מבקש המעמד להצהיר כי אינו עוסק בטרור (יחד עם עוד עשרות שאלות) לא ממש רלוונטי לסינון מחבלים.

מחבלים רבים, בעיקר אלו המזוהים עם ארגון הטרור דאעש, תוקפים את ארצות הברית ברשתות החברתיות, ולעתים אף מאיימים לפגוע באזרחים אמריקניים.

באם מחלקת המדינה תקבע כי עמודי הפייסבוק של מבקשי המקלט ידרשו לעבור סריקה של גופי המודיעין, הדבר עלול לגרום לעיכובים רבים בהליכי הנפקת הוויזות בעקבות המאמצים הרבים שיידרשו להפנות במחלקת המדינה האמריקנית על מנת לעבור על הפרופילים של המועמדים.

בנוסף, לא ברור אם חברת פייסבוק תשתף פעולה עם מחלקת המדינה האמריקנית, שכן שיתוף פעולה שכזה עלול לסבך אותה בעיקר עם ממשלות וערכאות באירופה בעקבות הפרת פרטיות פוטנציאלית של המשתמשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר