הרבנים לח"כ עיסאווי פריג'

"השלום חשוב, אבל ילדים ערבים עם סכינים רוצחים ברחובות"

עיסאווי פריג' ממרצ ניסה לשכנע רבנים לתמוך במינוי קאדיות ונכשל. בנושא השלום הוא דווקא זכה להסכמה מסויימת. הגר"ש בעדני: "גם משפחתי ספגה אבידה מהטרור, כדאי לקדם שלום" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

ח"כ עיסאווי פריג' הגיע הערב (שלישי) לביקור בבתי רבנים בבני ברק, בכדי לדון עימם בנושא קידום השלום בין החברה היהודית והערבית זאת על רקע גל הטרור המתמשך והפיגועים הקשים וכן לבקש מהם להורות לשר יעקב ליצמן לתמוך בהצעת החוק שהגיש למינוי נשים לתפקידי קאדי - הצעה שליצמן מתנגד אליה בחריפות משום החשש שתגרום לנשים להשתלב בתפקידי רבנות.

תחילה הגיע פריג' אל בית דינו של הגאב"ד הגר"מ גרוס, שם נועד עימו במשך דקות ארוכות בשני הנושאים. במהלך השיחה הצהיר ‏הגר"מ גרוס כי אשה לא יכולה להיות ממונה על הדין על פי התורה, ולכן לא יכול להיות היתר לתמיכה בנשים שימונו לקאדים.

בבית הגר"ש בעדני (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"אם זה היה תלוי רק בכם - לא היינו מתערבים, אבל כיוון שזה נוגע לנו הרי שיש כלל שצריך ללכת אחרי הרוב ואיננו יכולים להתיר. כתוב 'שום תשים עליך מלך'. מלך ולא מלכה". הח"כ ניסה לשכנע את הרב שוב, ולאחר שנכשל אמר "אני מצטער שהרב לא מוכן לקבל את עמדתי. אני חולק ומאוכזב שהרב לא מקבל".

ח"כ עיסאווי פריג' בראיון ל"כיכר השבת", הערב (צילום: ישראל כהן)

לגבי נושא השלום התבטא הגר"מ גרוס כי מדובר בנושא חשוב ומהותי אולם "מה ניתן לומר כאשר ילדים רוצחים ברחובות עם סכינים ומספריים ושאר כלי משחית. איך ניתן להישאר רגועים במצב קשה שכזה?" תהה הרב. הח"כ הצהיר כי על ההנהגה בשני הצדדים להצהיר כי הם בעד שלום ולהרגיע את השטח, "רק כך ניתן להגיע לפיוס" אמר.

בהמשך, ביקר ח"כ פריג' בביתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שמיהר לשיעור תורה. הגר"ש הסכים כי יש לקדם יוזמת שלום ואף סיפר לח"כ ממרצ כי הוא עצמו קורבן של טרור כאשר איבד את נכדו בפיגוע טרור בירושלים.

בבית הגר"מ גרוס (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

הגר"ש המליץ לו ללכת לנשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שידון בעניין וכולם יקבלו את הכרעתו. בנוסף, הזכיר את יו''ר שס אריה דרעי ואמר כי הוא יכול לסייע בגיבוש היוזמה למפגש פיוס בין המנהיגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר