הזיהום בבית החולים שיבא: רחמה של יולדת שלישית - נכרת

יולדת שלישית הגיעה לבית החולים שיבא עם תסמינים לזיהוי, על פי הבדיקות היא לא נדבקה בחיידק הטורף הסטרפטוקוקוס אך הוחלט לכרות את רחמה. השר ליצמן ביקר את היולדות בשיבא (בריאות)

(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

פרשת החיידק בשיבא: בשעות האחרונות הגיעה אל בית החולים שיבא בתל השומר, יולדת נוספת עם תסמינים לזיהום וגם רחמה נכרת.

היולדת, השלישית במספר, ילדה בבית החולים והגיעה כאמור עם תסימנים לזיהום, מבדיקות ראשוניות עולה כי היא לא נדבקה בחיידק הטורף הסטרפטוקוקוס, אך בשל הזיהום החליטו הרופאים לכרות את רחמה.

במקביל, 80 יולדות שבאו במגע עם הרופא החשוד בהדבקה, נשלחו לבדיקות, אולם רק אצל חמש מתוכן נמצאו עד כה סימנים להימצאות החיידק.

בתוך כך, התברר כי אחת היולדות שנותחה בבית החולים בילינסון ורחמה נכרת לאחר שנמצאה אצלה החיידק, לא נשאה את אותו סוג שהיה לרופא וככל הנראה נדבקה ממקור אחר.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקר הבוקר את היולדות שנפגעו,התעניין בשלומן ואמר כי בית החולים פועל כנדרש באירוע.

"הטלנו על פרופ' ארנון אפק לרכז את הטיפול במקרה", אמר ליצמן. "משרד הבריאות פועל בנחישות לוודא שננקטות כל הפעולות הנדרשות לרבות זימון הנשים, בדיקת הצוות ופעולות הנדרשות למניעת זיהומים במטרה למנוע מקרים נוספים ולבלום את האירוע". הוא הוסיף כי במקביל האירוע נבחן "כמקובל".

סטרפטוקוקוס A או בכינויו, החיידק הטורף, עלול לגרום לכשל רב מערכתי ואף למוות ובמקרים רבים נאלצים לכרות את האבר הנגוע. האוכלוסיות המצויות בסיכון גבוה להידבק הן ילדים הלוקים באבעבועות רוח, אנשים בעלי מערכת חיסונית מדוכאת, אנשים שסובלים כוויות קשות, קשישים הסובלים מצלוליטיס חולי סוכרת, חולים מחלות של כלי הדם או חולי סרטן כל הזיהומים החמורים שנגרמים עלולים לגרום כשל רב-מערכתי, ואף למוות. זיהוי וטיפול מוקדמים ומידיים הינם בעלי חשיבות עליונה ומכרעת.

תגובת בית החולים שיבא: לאור השקיפות המובטחת מעדכן בית החולים כי לאחר החקירה האפידמיולוגית, ובדיקת הזן המדויק של החיידק ע"י משרד הבריאות, נמצא כי:

  1. יש זהות של החיידק ביולדת אחת לבין איש הצוות החשוד כנשא.
  2. לגבי היולדת השנייה (היולדת שנותחה בבלינסון), נמצא בוודאות כי אין קשר בין החיידק שבודד אצלה לבין החיידק שבודד אצל החשוד כנשא.
  3. בעקבות מאמצי האיתור של בית החולים, נמצאה בתוך קבוצת הנשים אליהן נערכה פנייה יזומה יולדת שלישית עם סימני זיהום. היולדת הוזמנה לבית החולים ומטופלת בשעות אלו. בבדיקה ראשונית לא נמצא חיידק מסוג סטרפטוקוק ולכן בינתיים לא ידוע אם יש קשר בין המקרים. המקרה עדיין בבדיקה.
  4. אגף נשים והמחלקה למחלות זיהומיות חזרו לעבודות שגרה. איננו צופים מקרים נוספים בין היולדות שילדו בשיבא.
  5. זיהומים לאחר לידה מתרחשים באופן ספורדי בכלל בתי החולים בארץ ובעולם, לכן מצוות הערנות מחייבת את כולנו לעמוד על המשמר ולמנוע התפרצויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר