יופץ מיום רביעי

צפו: כך תזהו אם שטר ה-200 ש"ח החדש מזוייף

ביום רביעי הבא יופץ לציבור שטר ה-200 ש"ח החדש, עם דיוקנו של נתן אלתרמן. נגידת בנק ישראל קרנית פלוג הסבירה על סימני הביטחון שהוטמעו בשטר למניעת זיוף. צפו בהסבר (כלכלה בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השטר החדש וההסבר על סימני הביטחון (צילום: בנק ישראל)

שטר חדש: החל מיום רביעי, בשבוע הבא, יופץ ברחבי המדינה שטר החדש בערך של 200 שקלים ועליו דיקנו של המשורר נתן אלתרמן.

במסיבת עיתונאים בבנק ישראל הודיע הנגידה קרנית פלוג כי: "השקה של שטר חדש היא אירוע מיוחד, עבור בנק ישראל, המדינה והציבור. העובדה שרוב הציבור בטוח באמינות השטרות המהלכים במחזור, לעיתים אינה מובנת מאליה. בסדרת השטרות החדשה נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת".

הנגידה התייחסה לביטחון של השטרות ואמרה: "שטר 200 השקלים החדש, כמו יתר השטרות בסדרה החדשה, כולל סימני ביטחון בולטים מתקדמים מסוגם, כאלה שקשה מאד לעבריינים לזייף ובה בעת קל מאד לציבור להבחין בהם. אנו קוראים לציבור להכיר את סימני הביטחון הבולטים, במיוחד בתקופה הקרובה לאחר השקת השטר ולעשות בהם שימוש: לראות בשטר, לגעת בשטר ולהטות אותו.

"כאמור, סימני הביטחון ניתנים לזיהוי בקלות על ידי הציבור, ובמיוחד בשטר ה 200, בשל שוויו הגבוה, חשוב מאד לבדוק אותם. זהו המסר שאנו רוצים להעביר היום לכלל הציבור, באמצעות התקשורת, ובאמצעות מערך הסברה שלם נגיש ובחמש שפות. תכנית ההסברה שתלווה את השקת השטר מתמקדת בכותרת "סימן שזה בטוח", כדי להדגיש את החשיבות של בדיקת סימני הביטחון על ידי הציבור".

מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו אמר: "סימני הביטחון מיועדים לציבור הרחב ותוכננו עבורו - לא צריך להיות מומחה לשטרות כדי לאמת אותם. מספיק להביט לרגע בספר המוזהב, בפס הזוהר או בסימן המים, לחוש בדיו הבולטת או לראות את סמל המנורה בהטיה של השטר. אנו קוראים לציבור להקדיש את תשומת הלב לסימני הביטחון הבולטים – כי סימן שזה בטוח".

בבנק ישראל מספרים כי: "השטרות בסדרה החדשה מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. הם נבדלים זה מזה בצבע ובאורך, ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון מתקדמים נגד זיופים, המיוצרים בטכנולוגיות שונות. בנוסף, השטרות כוללים סימנים ייעודיים לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה".

צפו בסרטון ההסברה, כך תזהו את סימני הביטחון שבשטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר