דרעי, ליצמן וגפני התאחדו נגד 'הבית היהודי'

ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשו בצהריים במרפסת מזנון הכנסת ודנו ביחסים מול 'הבית היהודי', כאשר דרעי וליצמן הבהירו לגפני כי הם מגבים אותו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, ליצמן וגפני - היום (באדיבות המצלם )

מאחדים כוחות: ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשו בצהריים (רביעי) במרפסת מזנון הכנסת לישיבה ארוכה בה דנו, בין היתר, במשבר עם 'הבית היהודי' בעקבות ביקוריו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר קונסרבטיבי‬ בניו יורק והמתקפה שלו נגד הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

בין היתר דנו הצדדים גם בבעיות המחוז החרדי במשרד החינוך. גפני עדכן את דרעי וליצמן על המאבק שהוא מנהל מול נציגו של בנט - ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלדבריו מעכב תקציבים של עולם התורה. השניים הודיעו לו כי הם מגבים אותו.

בחלק מהפגישה השתתף גם ראש מטה שר החינוך טל גן צבי. אך הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות.

כזכור, לאחר הביקור של בנט בבית הספר הקונסרבטיבי בש"ס תקפו אותו ואמרו: "מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל אמר עליהם 'בית של גויים', עכשיו אנחנו מבינים שוב למה הוא התכוון".

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו תקף אותו ואמר: "הביקור מכיר בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל". בנט מצידו תקף את הרב וכתב: "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".

בתגובה, בכירים ברבנות הראשית יצאו במתקפה חריפה נגד יו"ר 'הבית היהודי' ואמרו: "פעם אחר פעם מוכיח השר בנט שאין לו משמעת לרבנים וכי הוא חוצה קווים אדומים שראשי המפלגות הדתיות לא חצו מעולם".

לדבריהם: "מומלץ לשר בנט שבמקום לפזר תגובות דמגוגיות על 'אחריות לכל עם ישראל' שיתייעץ להבא עם רבנים בטרם הוא עושה מעשים שייסכנו את עתידו של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר