קרע בקואליציה

המשבר מחריף: פגישת דרעי וגפני עם זאב אלקין התפוצצה

אחרי פגישת דרעי, ליצמן וגפני עם ראש המטה של בנט, נועדו דרעי וגפני עם השר זאב אלקין ועם מנכ"ל משרד רוה"מ, כדי לפתור את המשבר, אך הפגישה התפוצצה כעבור זמן קצר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בטבת תשע"ו | 16.12.15
גפני ודרעי. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

המשבר עם הבית היהודי: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להתערב במשבר בין המפלגות החרדיות למפלגת 'הבית היהודי' והורה על קיומה של פגישה משותפת בין הצדדים.

לפגישה עצמה שלח נתניהו את השר זאב אלקין יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר. נתניהו עצמו משתתף כעת בדיון במליאת הכנסת.

בפגישה השתתפו עוד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וכן אמיר לוי מבכיר משרד האוצר.

מי שנעדר מהפגישה הוא יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט, מאחר והחליט לא להשתתף בפגישה כל עוד גפני נלחם נגד הבית היהודי.

אלא שכעבור זמן קצר הפגישה התפוצצה כאשר ח"כ גפני עזב את המקום, לאחר שהודיע כי בלי התקציב של 477 שקלים לאברך כפי שהוסכם, הרי שלא יעביר את תקציב החטיבה להתיישבות.

הפגישה נועדה לפתור את המשבר התקציבי בנושאי תלמידי הישיבות וכן את המשבר בנושא תקציב החטיבה להתיישבות יהודית, שהובילו לקרע בין החרדים לבית היהודי.

מוקדם יותר אמר יו"ר ש"ס השר דרעי כי "לא ניתן לפגיעה כלשהי בתקציבי עולם התורה המעוגנים בהסכמים הקואליציוניים, וכן לא נאפשר אפליה או עיוותים לרעת המוסדות החרדיים".

כזכור, בצהריים נפגשו במרפסת מזנון הכנסת ראשי המפלגות החרדיות - דרעי, גפני וליצמן לישיבה ארוכה בה דנו, בין היתר, במשבר עם 'הבית היהודי' על תקציבי הישיבות, החטיבה להתיישבות וביקוריו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר קונסרבטיבי‬ בניו יורק.

בין היתר דנו הצדדים גם בבעיות המחוז החרדי במשרד החינוך. גפני עדכן את דרעי וליצמן על המאבק שהוא מנהל מול נציגו של בנט - ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלדבריו מעכב תקציבים של עולם התורה. השניים הודיעו לו כי הם מגבים אותו.

בחלק מהפגישה השתתף גם ראש מטה שר החינוך טל גן צבי. אך הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר