קרקס במליאה

מהומה בכנסת: נתניהו והרצוג התעמתו, היו"ר קטע את הדיון

הרצוג דרש מנתניהו לגנות את ההסתה נגד הנשיא ריבלין, נתניהו נענה לדרישה ובתגובה קרא להרצוג לגנות את "שוברים שתיקה". מחיאות כפיים של חברי כנסת הובילו לעצירת הדיון במליאה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרצוג ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך דיון שנערך הערב (רביעי) בכנסת בנוכחות ראש הממשלה לבקשת 40 ח"כים, התחוללה מהומה במליאה, ולאחר מחיאות כפיים של חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה הורה יו"ר הכנסת על עצירת הדיון לכמה דקות.

הדיון עסק במקור בשאלה "מתי תחל המלחמה בעוני", אולם יו"ר האופוזיציה שעלה לנאום בחר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על אי גינוי ההסתה לכאורה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין. בתגובה, עלה נתניהו לדוכן וקרא להרצוג לגנות את ההסתה לכאורה נגד חיילים על ידי "שוברים שתיקה".

בנאומו אמר הרצוג לנתניהו: "אני תובע ממך לעלות לדוכן ולהצהיר שרובי ריבלין הוא גם הנשיא שלך ולהגן על הנשיא שלנו. לא רחוק מכאן בכיכר ציון לפני 20 שנה אמרתם שאז לא שמעתם ולא ראיתם והיום אנחנו שומעים בדיוק את אותם הקולות שצועקים בפייסבוק".

נתניהו עלה לדוכן והשיב: "מניסיון אישי יש ביקורת על מנהיגים. אני מתנגד לכל הסתה וכל שיח אלים כלפי הנשיא או כל איש ציבור אחר. ובד בבד אני אמשיך להילחם על הזכות של כל אחד להביע את דעתו. אני רוצה לפנות לחבר הכנסת הרצוג ולדרוש ממנו לעלות ולגנות בכל פה את ארגון שוברים שתיקה".

הרצוג חזר לדוכן ואמר לנתניהו: "אתה אומר שאבו מאזן לא מגנה הסתה אבל אתה לא מגנה הסתה איומה ונוראה נגד נשיא מדינת ישראל". בעקבות מחיאות כפיים, החליט יו"ר הכנסת על הפסקת הדיון.

לאחר חידוש הדיון, אמר הרצוג בהתייחסו לדרישה לגנות את "שוברים שתיקה" כי: "זכותם של חיילים שנלחמו בקרב לומר את אשר ליבם. אני סולד מדעתם אך אלחם בחירוף נפש על זכותם להשמיע אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר