התרגיל של ה-FBI

רב יהודי תועד 'מתרברב' בחטיפת והכאת סרבני גט ויישלח ל-10 שנים בכלא

הרב מנדל אפשטיין שהפעיל רשת של בריונים שהכו וחטפו סרבני גט, נשלח על ידי בית המשפט לעונש מאסר של 10 שנים. ה-FBI הפליל את הרב כשהוא מתפאר במעשים ודורש עבורם כסף (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט בניו יורק גזר אמש (רביעי) על הרב מנדל אפשטיין עונש מאסר של 10 שנים, זאת לאחר שהורשע כי הפעיל "מאפייה כוחנית" שמטרתה הייתה להוציא בכוח גיטין מבעלים סרבני גט. חברי הכנופיה השתמשו בשיטות אלימות בהן חטיפה ומכות כלפי הבעלים עד שהסכימו לתת את הגט המיוחל.

הרב אפשטיין נעצר בשנת 2013, לאחר שסוכן FBI שהתחזה לקרובה של אשה הנשואה לבעל סרבן גט הפליל אותו יחד עם חברי הכנופייה. אפשטיין הורשע בסעיפים של קשירת קשר לבצע חטיפה וניסיון לחטיפה.

במהלך הדיון הציגו פרקליטי התביעה קטע וידאו בו נראה אפשטיין "נופל בפח" של סוכני הבולשת הפדרלית ומתרברב על פעילותו בתחום. "מה שאנחנו הולכים לעשות זה לחטוף את הגבר ולהוציא ממנו גט" הוא נשמע אומר. אפשטיין דרש מבני משפחת האישה סכום כסף של עשרות אלפי דולרים בעד הפעולה.

על פי העדויות, פעלו חברי הכנופיה באלימות ונשאו עמם אזיקים, סכינים, מברגים, חבלים וגם בכלי חד המשמש לרעיית בקר - בדי להוציא את הגיטין.

למרות שעורכי דינו הציגו את עזרתו הרבה לקהילה וגדלותו התורנית, סירב השופט להתרשם וטען כי יש צורך ליצור הרתעה נגד מעשים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר