מפלס הכנרת ירד וחשף: היה כאן יישוב עברי

בעקבות ירידת מפלס הכנרת בשבוע שעבר חשפו אנשי רשות העתיקות תגלית ארכיאולוגית בדמות לוח שיש עם כיתוב בעברית שמוכיחה: סמוך לכנרת היה יישוב יהודי כבר לפני 1,500 שנה (מעניין)

הכתובת העתיקה (צילום: ג'ני מונרו)

בעקבות ירידת מפלס הכנרת בשבוע שעבר הצליחו אנשי רשות העתיקות לחשוף לוח שיש גדול שמתוארך ללפני כ-1,500 שנה ועליו כתובת בעברית. לדברי החוקרים, מדובר בהוכחה כי במקום היה יישוב יהודי או יהודי שלמרבה הצער הפך לנוצרי.

"הגילוי הזה מחזק את הסברה, שהייתה עד כה בגדר פולקלור, שמדובר ביישוב כורסי", אמרה פרופ' מיכל ארצי, מאוניברסיטת חיפה, שניהלה את החפירות במקום.

הכתובת העתיקה (צילום: ג'ני מונרו)

מדובר בתגלית נדירה שמאששת את ההנחה שבמקום היה יישוב יהודי או יהודי נוצרי. על הלוח, בגודל 150 ס"מ על 70 ס"מ, הצליחו עד כה לזהות שתיים מהמילים: "אמן" ו"מרמריה".

"כמעט ולא היו יישובים יהודיים בעבר העתיק בחוף המזרחי של הכנרת", ציינו פרופ' מיכל ארצי וד"ר חיים כהן מאוניברסיטת חיפה. "עד היום לא הייתה הוכחה לכך שפרט למגדל היו באותה תקופה יישובים יהודיים באזור זה".

החוקרים, פרופ' מיכל ארצי וד"ר חיים כהן (צילום: ג'ני מונרו)

לדברי החוקרים, "ההקדשה נמצאה בכניסה לחדר פנימי בתוך מבנה שכנראה היה בית כנסת. היא מורכבת משמונה שורות, ובדרך כלל לא מוצאים כל כך הרבה מילים באותיות עבריות שחרוטות באבנים. ההנחה היא שלאותו אדם שהוקדשה לו הכתובת הייתה השפעה עצומה על האנשים במקום. אין מקבילה להקדשה כה מפורטת ויקרה בתגליות הארכיאולוגיות שנמצאו עד כה בישראל".

החפירות נעשות בשיתוף רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר