אין סמינר, יש הפגנות

תלמידות 'גברא' מחו בלשכת ישראל פרוש: "לא נוותר"

עשרות תלמידות מסמינר "גברא" באלעד, הפגינו בלשכת ראש העיר נגד ההחלטה לסגור את הסמינר. אם לתלמידות אמרה לכיכר השבת "לא נוותר עד שהסמינר יזכה לתנאים כמו כל הסמינרים בעיר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
התלמידות בלשכת פרוש, היום (באדיבות המצלם)

עשרות תלמידות מסמינר "גברא" באלעד הפגינו היום (רביעי) כנגד צו הסגירה שהוצא מאחר ולטענת משרד החינוך הסמינר פועל ללא רישיון. התלמידות הגיעו אחר הצהרים ללשכת ראש העיר ומחו כנגד סגירת המוסד החינוכי. התלמידות והצוות החינוכי דרשו מראש העיר לפעול לפתיחת הסמינר מחדש.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמרה אם לבנות בסמינר: "זכינו ובנותינו לומדות בסמינר גברא באלעד, סמינר איכותי ביותר המשקיע ללא גבול בבנותינו. נדהמנו לשמוע שבגלל שהמוסד שלנו מאיים על מוסדות ש"ס באלעד קיבל הסמינר צו סגירה".

"העוול זועק לשמיים, מדוע לבנותינו לא מגיע סמינר משלהם?", היא תוהה ומוסיפה: "איפה נשמע שתנועה ספרדית סוגרת מוסד ספרדי ומותירה את הבנות ללא מסגרת".

היא הבהירה כי בכוונתם להמשיך ולהיאבק כנגד סגירת המוסד: "אנחנו נילחם ולא נוותר עד שהסמינר של בנותינו יזכה לתנאים ככל הסמינרים באלעד".

בשבוע שעבר פנו ההורים לראש העיר ישראל פרוש בבקשה שיתערב בפרשה. פרוש פנה ליו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי ולח"כ יואב בן צור בבקשה שיסייעו לו למצוא פתרון למצוקת הבנות שכעת ללא מקום לימודים.

כזכור, לפני פתיחת שנת הלימודים, ביקשו נציגי ש"ס בכנסת ובעירייה מראש העיר שיפעל לכך שבעיר יהיה סמינר ספרדי אחד על מנת לחסוך בעיות של קבלת תלמידות ויצירת "אליטות".

הבקשה הגיעה בעקבות הכרעתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שאף כתב על כך מכתב מיוחד לשר דרעי ולראש העיר. למרות זאת, חלק מההורים בחרו לשלוח את התלמידות לתיכון 'גברא', שפעל כאמור עד עתה ללא רישיון ועתה קיבל צו סגירה משרד החינוך.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר בשבוע שעבר ראש העיר ישראל פרוש כי "לפני פתיחת שנת הלימודים ביקשו ממני הרב דרעי והרב בן צור יחד עם הרב קריספל, שנסייע לכך שייפתח סמינר אחד ספרדי בעיר. הם אמרו כי הם רוצים את קיום הוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן שליט"א, וזאת לטובת תלמידות העיר.

"הם אמרו כי הם ידאגו לכך שההוראה תקוים על ידי כלל המוסדות הספרדיים בעיר. פניתי אליהם שיתערבו בדחיפות בבעיית התלמידות שלמדו בסמינר גברא, על מנת שהן לא תישארנה בבתים, תוך שמירה על הוראותיו של מרן נשיא המועצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר