השב"כ מנתח

צעירים, גברים, מאזור יו"ש; אלו מחבלי האינתיפדה השלישית

כחודשיים וחצי לאחר שהחל גל הטרור, בשירות הביטחון הכללי מפרסמים ניתוח של מאפייניו. ירושלים ספגה רק 26 פיגועים מתוך 149. הרוב המוחץ של הפיגועים היה באיזור יהודה ושומרון (חדשות)

מחבל מיידה אבנים, ארכיון (צילום: פלאש 90)

כחודשיים וחצי לאחר שהחל גל הטרור שבכירי מערכת הביטחון כבר מכנים כאינתיפאדה, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) פרסם היום (רביעי) ניתוח של מאפייני גל הטרור הנוכחי, ממנו עולה כי מרבית המפגעים הינם צעירים / קטינים, גברים תושבי יהודה ושומרון.

מהדו"ח עולה כי במהלך עשרה השבועות האחרונים בוצעו בסך הכל 149 פיגועים וניסיונות לפיגועים. הרוב המכריע של הפיגועים (109) בוצעו באזור יהודה ושומרון. ירושלים ספגה 26 פיגועים וניסיונות לפיגועים במהלך גל הטרור, ואילו ברחבי הארץ בתוך הקו הירוק בוצעו בסך הכל 14 פיגועים וניסיונות פיגועים.

על פי הדו"ח, מרבית המחבלים הינם גברים (126), לעומת 17 מחבלות שביצעו פיגועים או ניסו לבצע פיגועים בזמן האחרון.

הרוב המכריע של המחבלים צעירים, כש-55 מהמחבלים הנם בגילאי 21 עד 25, 53 מהמחבלים הנם בגילאי 16 עד 20, 12 מהמחבלים הנם קטינים הצעירים מגיל 16. 9 מהמחבלים הנם בגילאי 26-30 והשאר (14) מבוגרים יותר.

הרוב המכריע של המחבלים (112) הינם תושבי יהודה ושומרון (שם כאמור גם בוצעו מרבית הפיגועים, 28 מחבלים מאזור ירושלים ו-3 תושבי ישראל שבתוך הקו הירוק. מתוך המחבלים תושבי איו"ש, 45 אחוזים הינם מאזור חברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר