יו"ר חדש ללשכת הטוענים הרבניים: הרב יעקב קלמן

בתום הבחירות לראשות לשכת הטוענים הרבניים, התברר כי הרב יעקב קלמן, שנחשב לשלישי במירוץ, הצליח להפתיע, הדיח את היו"ר המכהן הרב רון אל-אהרון ונבחר לראשות הלשכה (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יעקב קלמן (צילום: באדיבות המצלם)

מהפך בלשכת הטוענים הרבניים: אחרי מערכת בחירות שקטה ועם סיכויים קלושים לזכייתו, הרב יעקב קלמן נבחר לכהן כיו"ר לשכת הטוענים הרבניים.

הבחירות נערכו לאחר קדנצייה של ארבע שנים, בה כיהן הרב רון אל-אהרון המשמש גם כדיין ממונות בבית הדין הרבני בבאר שבע. עד למועד הבחירות נחשב הרב אל-אהרון למועמד מוביל אך לבסוף זכה דווקא המועמד השלישי, הרב קלמן.

המתמודדים הנוספים לתפקיד היו הרב מרדכי שינין והרב ישראל ענדען.

הבחירות נערכו אתמול במשרד הדתות בירושלים, לשם הגיעו 250 טוענים רבניים, שנבחרו לחברי הגוף הבוחר. הגוף הבוחר הורכב מטוענים רבניים שיש להם רישיון בתוקף, ומשמשים כחברים בלשכה. הבחירות נערכות פעם בארבע שנים.

עם בחירתו יצטרך הרב קלמן להתמודד עם לא מעט נושאים העומדים על הפרק בהם שיפור שכרם של הטוענים הרבניים, במקביל להיבחרו של היו"ר המכהן, נבחרו חברי הנהלה.

בשיחה עם "כיכר השבת" הודה הרב קלמן על בחירתו והבטיח מהפכה: "אני חושב שטוענים הרבניים בחרו בי כי אני יכול להוביל קדימה. אני מתכוון לקדם את המקצוע עצמו משום שהוא חשוב. זה תפקיד אלמנטרי. חשוב שהציבור ידע את זה. בנוסף, אנחנו נצטרך להתמודד עם החוקים שמנסים להצר את צעדיהם של בתי הדין הרבניים".

באשר לסוגיית בחירת נשות הקאדים, אומר היו"ר הנבחר כי יתנגד משום שזה משפיע על החרדים. "אני פועל נגד בחירתן. אגב, אני שומע ממוסלמים שגם הם מתנגדים לכך. זה ישפיע עלינו כי אם תהיה אצלנו דיינת, הגט לא יהיה גט וילדיה של האישה יהיו ממזרים. אנחנו נמצאים במגעים כדי שהמיעוט הערבי לא יצליח להעביר זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר