אבל בעפולה

נפטר הגאון רבי משה יהודה ביגל זצ"ל שהתמוטט בסיום מסכת

הגאון רבי משה יהודה ביגל זצ"ל, רב הקהילה הליטאית וראש כולל "יששכר באוהליך" בעיר, נפטר לפני זמן קצר בבית החולים "שיבא" בתל השומר, ימים ספורים לאחר שהתמוטט בסיום מסכת (דיין אמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ברוך דיין האמת: הגאון רבי משה יהודה ביגל זצ"ל, רב הקהילה הליטאית וראש כולל "יששכר באוהליך" בעיר, נפטר לפני זמן קצר (חמישי) בבית החולים "שיבא" בתל השומר.

הרב התמוטט ביום שלישי בעיצומו של מעמד סיום מסכת נידה שנערך בבית כנסת בעיר ופונה במצב קשה לבית החולים שם אבחנו הרופאים חשש לאירוע מוחי.

מאז נלחמו הרופאים על חייו ובצהריים חלה הידרדרות משמעותית במצבו. הרופאים שהוזעקו לחדרו במחלקת טיפול נמרץ ניסו להחיותו אך כעבור זמן מה נאלצו לקבוע את מותו.

תלמידיו מספרים כי הרב היה בריא לגמרי ולא סבל ממחלה כלשהי ומצבו הידרדר בשל אירוע מוחי שעבר במהלך הסיום. כפי שפורסם ב"כיכר השבת", עם אשפוזו הורה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להוסיף לראש הכולל את השם "רפאל" אך בצהריים מבצו הידרדר והוא השיב את נשמתו לבוראה.

מקורבו משה אורי דיסלר ספד בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "הוא היה אבא לקהילה, הוא ירד לרזולוציות הכי קטנות בנושא גשמיות ורוחניות. הוא הכיר את כולם ועזר תמיד. לרוב הוא עזר לאברכים בלי שהם ידעו שהוא עומד מאחורי זה. הוא לא רצה לקבל משכורת מהקהילה וניהל את הכול. אנחנו לא יודעים איך נסתדר בלעדיו".

הלווייתו תתקיים ככל הנראה עוד הערב בעיר מגוריו עפולה ותעבור דרך בית מדרשו. בהלוויה צפויים להשתתף מאות מתלמידיו ותושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר