מתקפה חריגה

עורכי הדין של עצורי דומא: "עונו בחקירה", השב"כ: "הכפשות"

עורכי הדין של "חוננו" שמייצגים את העצורים היהודים החשודים בהצתת משפחת דוואבשה בדומא טענו כי הם עונו בחקירה. השב"כ פרסם הודעה חריגה: "מנסים להכפיש ולשבש את פעילותנו" (ארץ)

עורכי הדין של העצורים היהודים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השב"כ נגד "חוננו": שירות הביטחון הכללי הוציא הערב (חמישי) הודעה חריגה בעקבות מסיבת העיתונאים שערכו בארגון "חוננו" אודות מעצרם של פעילי ימין קיצוניים בחשד להצתה בכפר דומא, ובמהלכה תקפו עורכי הדין של הארגון את השב"כ על רקע תנאי המעצר של החשודים שלא הורשו לפגוש את עורכי דינם וטענו כי הם עונו בחקירה.

ההצתה בדומא (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

בהודעת השב"כ נכתב כי "בתקופה האחרונה נחקרת התארגנות טרור יהודי, אשר פעיליה חשודים בביצוע פיגועי טרור חמורים, אשר בין היתר סיכנו חיי אדם, קודשי דת ורכוש. התארגנות זו מאופיינת באידיאולוגיה קיצונית, אנטי ציונית, אשר שמה לה למטרה לפעול באמצעים אלימים לשינוי סדרי המשטר במדינת ישראל".

"פיגועי הטרור אשר על-פי החשד בוצעו בידי ההתארגנות, הובילו בין השאר, לרצח שלושה פלסטינים חפים מפשע, וכנגזרת מכך תרמו לערעור היציבות באזור והשפיעו לרעה על מצב הביטחון" נכתב בהודעה.

"לצערנו, מאז ביצוע המעצרים, שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך שמטרתו להכפיש את הארגון ועובדיו ולשבש את פעילותו המבצעית. ניסיון זה ראוי לכל גינוי ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו, כשליחם של אזרחי מדינת ישראל, ותחת ערכים ממלכתיים".

ההפגנות נגד תנאי המעצר (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

"לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם", נכתב בהודעה של שירות הביטחון הכללי.

(צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

בשבועות האחרונים מוחים פעילי ימין קיצוניים נגד שר הביטחון יעלון ונגד ארגון השב"כ כשהם טוענים כי חקירת ההצתה בדומא מתנהלת תוך כדי פגיעה משמעותית בחוקי יסוד וכי השב"כ מונע מהעצורים זכויות אדם בסיסיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר