אבל בקהילה החרדית

התמונות האחרונות: רגע לפני התמוטטות הרב משה יהודה ביגל

עשרות המשתתפים בסיום מסכם 'נידה' לא תיארו לעצמם שזו הפעם האחרונה שיראו את רבם הגאון רבי משה יהודה ביגל. ל'כיכר השבת' הגיעו התמונות האחרונות מחייו של הרב ביגל זצ"ל (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ביגל לצד תלמידיו (באדיבות המצלם)

עשרות התלמידים השתתפו בסיום מסכת שנערך בבית הכנסת בעיר, אולם הם לא ציפו כי זו תהיה הפעם האחרונה שהם יהיו בצילו של רבם, הגאון רבי משה יהודה ביגל, רב הקהילה הליטאית וראש כולל "יששכר באוהליך" בעיר, שהלך לעולמו היום.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד ממסיבת סיום המסכת, רגעים לפני שהרב התמוטט ואושפז במצב קשה בבית החולים. בתיעוד נראה הרב עומד ליד תלמידיו ודורש על חשיבות לימוד קבוע בצוותא.

שניות לפני ההתמוטטות (באדיבות המצלם)

מקורבו הרב משה אורי דיסלר שחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את השתלשלות האירוע: "התקיים סיום על מסכת נידה בכולל של הקהילה, בדרך לסיום ראו שהרב לא חש בטוב אך הוא אמר שזה נובע מהתרגשות. בסיום שיחתו הוא מזג לעצמו שתייה מבקבוק סגור - מה שעורר את חשד הנוכחים. הכינו לו קפה והוא הקיא את הכול. הרב יצא לנשום אוויר והתמוטט".

מאז נלחמו הרופאים על חייו והצהרים חלה הידרדרות משמעותית במצבו. הרופאים שהוזעקו לחדרו במחלקת טיפול נמרץ ניסו להחיותו אך נאלצו לקבוע את מותו. תלמידיו מספרים כי הרב היה בריא לגמרי ולא סבל ממחלה כלשהי ומצבו הידרדר בשל אירוע מוחי שעבר במהלך הסיום.

(באדיבות המצלם)

דיסלר ספד לרבו ואמר כי "הוא היה אבא לקהילה, הוא ירד לרזולוציות הכי קטנות בנושא גשמיות ורוחניות". התלמיד סיפר כי בקהילה ישנם אברכים מעיטי יכולת שהרב כיתת רגליו "הוא הכיר את כולם ועזר תמיד לרוב הוא עזר לאברכים בלי שהם ידעו שהוא עומד מאחורי זה".

מאז הגיע לכהן כרב הקהילה בעפולה, סירב הרב לקבל משכורת כפי שמספר תלמידו "הוא לא רצה לקבל משכורת מהקהילה וניהל את הכול. עכשיו קשה לנו. איבדנו אבא, איבדנו מנהיג. אנחנו לא יודעים איך נסתדר בלעדיו". הוסיף מקורבו בדמעות.

תלמיד נוסף ספד ואמר "הרב היה לי כמו אב רוחני. הייתי מתייעץ איתו בכל הנושאים ובחינוך הילדים הוא היה מעורב. הוא תמיד שאל ורצה לראות שהכול בסדר. והיום איבדתי אותו ואין לו מחליף. אין אדם שיוכל להיכנס לנעליים של אדם צדיק כמותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר