"בישיבה אנחנו לא פותחים יביע אומר"

הגר"י עדס במתקפה נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובנו הראשל"צ

על רקע סערת הדלקת הנרות: במהלך שיחה שנשא ר"י 'קול יעקב' הגאון רבי יעקב עדס, הוא תקף במרומז את הראשל"צ הגר"י יוסף: "לא כל מי שלובש גלימה ומצנפת זה הרב עובדיה יוסף" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יהודה עדס (צילום ארכיון: אלי סגל)

סערת ישיבת 'קול יעקב': לאחר שתשעה בחורים סולקו מהישיבה - לטענתם בעקבות כך שהפיצו את פסק ההלכה של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף נגד פסק ההלכה של ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס לפיו על תלמידי הישיבה להדליק נרות חנוכה בברכה - יוצא ראש הישיבה במתקפה חריפה.

הסערה, כזכור, החלה כאשר הראשל"צ הגר"י יוסף התייחס לנושא הדלקת נרות חנוכה בעולם הישיבות ופסק כי על תלמידי ישיבות לא להדליק נרות חנוכה. הראשל"צ ציין כי אם תלמידים חוששים מהנהלת הישיבה - הם יכולים להדליק בלא ברכה.

הראשל"צ הזכיר את הספר 'שיעורי חנוכה' של הגר"י עדס והסביר כי ענה על כל השאלות שמופיעות בו בספר 'ילקוט יוסף' חנוכה.

במהלך חג החנוכה, לדברי תלמידי הישיבה, בחרו תשעה תלמידים ספרדים להפיץ את פסק ההלכה של הגר"י יוסף - שאין לברך בברכה - ובתגובה הם סולקו מהישיבה, מה שעורר סערה ברחוב הספרדי.

הגר"י עדס אצל מרן הגר"ע יוסף (צילום: כיכר השבת)

כעת, במהלך שיחה שנשא ראש הישיבה, הגר"י עדס, הוא תקף במרומז את הראשון לציון ואמר: "לא כל מי שלובש גלימה ומצנפת זה הרב עובדיה יוסף. הרב עובדיה היה תלמיד חכם עצום, הוא סלל לו דרך".

הרב עדס תקף גם את מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ואמר כי בישיבה לא קוראים ולא "פותחים יביע אומר". בשבוע שעבר אמר הראשל"צ הגר"י יוסף על העובדה שספרי אביו מרן זצ"ל לא נכנסים לישיבה ואמר כי אם לא קוראים איך ידעו את דעתו.

על זריקת תשעת הבחורים אמר הרב עדס: "יש לישיבה קו על פיו היא מתנהלת כבר עשרות שנים, והקו הזה ידוע לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר