בגלל הטענות להתעללות

הרב דב ליאור: מותר לחלל את השבת בשביל עצורי דומא

הרב דב ליאור, מבכירי רבני הציונות הדתית, יצא בפסק הלכה לפרקליטיהם של העצורים בפרשת הרצח בדומא, והתיר להם לשוחח בסלולרי בשבת או לנסוע על ידי גוי ברכב לצורך ייצוגם (יהדות,הלכה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב דב ליאור (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

הרב דב ליאור, מבכירי רבני הציונות הדתית, יצא בפסק הלכה לפרקליטיהם של העצורים בפרשת הרצח בדומא, והתיר להם לשוחח בסלולרי בשבת או לנסוע על ידי גוי ברכב, כך אישר עוזרו של הרב יוסי דרמר בשיחה עם "כיכר השבת".

הרב נדרש לשאלה לאחר שעו"ד עדי קידר הפנה את תשומת ליבו לטענות על ההתעללות כביכול מצד אנשי השב"כ לעצורים הנמצאים במתקן של הארגון.

הפרקליט טען בפני הרב כי בשבתות עברו העצורים חקירות תחת עינויים קשים. לאחר מחשבה פסק הרב כי מותר לפרקליטים להשתמש בסלולרי ואם יש צורך אף לנסוע ברכב.

בתוך כך, פרקליטי העצורים הגישו הערב עתירה לבית המשפט העליון בדרישה להפסיק ההתעללות לכאורה כלפי אחד העצורים בפרשה.

עו"ד איתמר בן גביר ביקש מבית המשפט להוציא צו על תנאי וצו ביניים בדרישה לחייב את השב"כ "לבוא וליתן טעם מדוע לא תיפסק ההתעללות באחד העצורים שעדין נאסרה עליו הפגישה עם עורך הדין". עו"ד בן גביר טוען הערב שחל בלבול ביחידה החוקרת, ולמעשה צו הארכת המפגש הסתיים והוא דורש לראות את מרשו.

בעתירה נכתב כי "התעללות זאת מנוגדת לחוק במדינת ישראל ובין היתר היא כוללת אלימות פיזית, מניעת שינה, פגיעות באברים רגישים וכן הלאה. החוק במדינת ישראל כמו גם חוקי המשפט הבינלאומי לא מתירים התעללות כזאת, ודאי לא במצב בו נמצאת החקירה כרגע. ערכי היסוד של השיטה הדמוקרטית מחייבים התערבותו של בית משפט זה".

"ערכי הצדק ביהדות מחייבים אף הם התערבות של בית משפט זה.חקירת שירות הביטחון הכללי לא תוביל למציאת האשמים ולחשיפת הפרשה, אלא לכל היותר למציאת שעירים לעזאזל שיודו במעשים לא להם והכל כדי למנוע המשך ההתעללות והפגיעה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר