החשבון נפרע

דיווח: ישראל הפציצה בדמשק וחיסלה את סמיר קונטאר

סמיר קונטאר, בכיר החיזבאללה, רוצח בני משפחת הרן הי"ד, חוסל בהפצצה דרמטית של ישראל בסוריה, יחד עם עוד שמונה אנשים. אחיו צייץ: "גאים להצטרף למשפחות השאהידים" (אקטואליה)

סמיר קונטאר בכלא הישראלי. ארכיון (צילום: Israel Prison Authority via Flash 90)

סמיר קונטאר, בכיר ארגון החיזבאללה, חוסל הלילה (ראשון) בהפצצה דרמטית של חיל האוויר הישראלי בדמשק, יחד עם עוד שמונה אנשים, בהם בכיר בארגון שתכנן פיגועים גד ישראל בגולן הסורי, כך מדווחים כלי תקשורת ערבים.

לפי הדיווח של רשת "אל מנאר" של חיזבאללה, שני מטוסים של חיל האוויר חדרו הלילה לסוריה, שיגרו ארבעה טילים ארוכי טווח לעבר מבנה בן 6 קומות בג'מאנה, דרומית לדמשק.

בדיווחי הרשת, אושר על ידי החיזבאללה כי בכיר הארגון קונטאר הוא זה שחוסל הלילה בידי ישראל.

בכלי התקשורת "אל אחבאריה" דווח כי נבדקים שרירי הטילים שנותרו כדי לקבוע את איכותם. בדיווחים שונים נמסר כי גם מפקד בכיר ב"התנגדות הלאומית הסורית בגולן", פרחאן עיסאם שעלאן, נהרג בהפצצה.

בסאם קונטאר, אחיו של סמיר שחוסל, צייץ בטוויטר: "בגאווה והתנשאות אנחנו מודיעים על מות הקדושים של המפקד לוחם הג'יהאד סמיר קונטאר. אנחנו גאים להצטרף לשיירות משפחות השאהידים אחרי 30 שנה של המתנה בשיירת משפחות האסירים".

החיסול של קונטאר בוצע 36 שנים לאחר שרצח באכזריות מספר ישראלים. בשנת 1979, בעת שהיה בן 16, הוא חדר עם שלושה מחבלים בסירת גומי, מלבנון לישראל.

הארבעה חרדו לחוף בנהריה, רצחו את השוטר אליהו שחר, ופרצו לדירתה של משפחת הרן שם לקחו כבני ערובה את דני הרן ובתו עינת בת הארבע. האמה סמדר ובתה יעל בת השנתיים הסתתרו יחד.

כעבור מעט זמן לקחו המחבלים את דני ובתו עינת לחוף, שם במהלך קרב יריות עם השוטרים, ירה קונטר בדני למוות ובאכזריות בלתי נתפסת רוצץ עם קת הרובה את ראשה של עינת הקטנה ורצח אותה.

הטרגדיה לא הסתיימה בכך. בבית, נחנקה יעל הקטנה למוות בעת שאמה ניסתה להשתיקה כדי שהמחבלים לא ישמעו שהן מסתתרות במקום.

בחילופי הירי בחוף נהרג שוטר נוסף ושני מחבלים חוסלו.

בשנת 2008, שוחרר קונטאר במסגרת עסקה עם החיזבאללה וזאת בתמורה להחזרת גופותיהם של אלדד רגב ואורי גולדווסר הי"ד.

לאחר שחרורו הפך קונטאר לגורם מרכזי של חיזבאלה ואיראן להקמת תשתית נגד ישראל ברמת הגולן והוא אף הוכנס על ידי האמריקנים לרשימת המבוקשים הבינלאומיים.

לאחרונה התראיין קונטאר לערוץ "אל-מיאדין" שם נשאל אם חושש שיחוסל והשיב בחיוב: "אפילו אם יתנקשו בי או בלוחמי התנגדות אחרים, מפעל ההתנגדות בסוריה הולך קדימה".

לפני כחודש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה לפעילתו הישראלית בסוריה ואמר כי "אנחנו פועלים בסוריה מעת לעת כדי למנוע את הפיכתה של המדינה לחזית נגד ישראל. אנחנו פועלים נגד חזית טרור נוספת שאיראן מנסה לבנות בגולן וכדי למנוע העברת נשק קטלני במיוחד מסוריה ללבנון. את זה נמשיך לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר